2 0 1 7

2017



December flög förbi i raketfart, antagligen till följd av mängden jobbpass jag hade men vad skönt nu, nytt fräscht år!
 
Men innan jag går in på det nya året så en liten summering av sista veckan av 2016. Hade turen att belönas med 4 dagars ledighet över julen, vilket inom vården ses som högsta vinsten man kan få! Så fort sista passet innan jul var slut hoppade jag på flyget ner till Malmö och välkomnades av hela familjen på flygplatsen. Tänk att jag inte varit hem-hemma sen augusti, GALET! Det var en underbar känsla att landa i sängen med familjens trygga röster i bakgrunden. Julen blev precis som en jul ska vara, släkt, vila och mat i överflöd. Känns som att jag gick i konstant mat- och sockerkoma under dessa dagarna. Biljetten hem var bokad till den 25e, men då mitt arbetspass byttes från morgon till kväll dagen efter hade jag turen att hitta en biljett en dag senare istället. Stod i valet och kvalet med detta eftersom det trots allt ledde till att jag betalt en biljett i onödan, MEN som en skänk från ovan plingade det till på kvällen den 25e, mitt ursprungliga flyg var INSTÄLLT på grund av storm. Kan man ha mer tur? Kontentan blev alltså att istället räddades av ombokningen då detta flyg visade sig bli fullbokat väldigt snabbt efter inställda flygen. Tidigt i ottan landade jag åter i Stockholm den 26e och jobbet kallade. S gjorde mig sällskap en dag senare och mitt i allt lyckades vi klämma in dejtkväll, mat, drinkar och bio blev det. Välbehövligt då det var ett tag sedan vi umgicks bara vi.
 
Julafton firade vi hos mormor och morfar
 
Inte ett besök i Höllviken utan en promenad till stranden. Passande nog precis innan stormen slog till.
 
Mest välbehövliga kvällen på länge
 
Straffet för julledigheten blev att jag istället åkte på nyårshelgen, men det gjorde jag mer än gärna! Tidig morgon på jobb på självaste nyårsafton innan jag flög hem, svidade om och begav mig på nyårsmiddag med S. Skålade in tolvslaget med bubbel och nyårspuss med min favoritperson innan vi begav oss hem hand i hand. Valde promenad framför kollektivtrafiken vilket var en perfekt start på året, lagom kallt och fyrverkerier som lyste upp då och då. Kvällspasset dagen efter kändes det som att jag hade stenar fastkedjade runt fötterna, men precis som alltid tog jag mig igenom det med.
 
Denna vecka bjuds det som alltid på jobb, jobb och jobb men jag hade åtminstone turen att få semester godkänd på fredag vilket innebär 2 dagars ledighet i rad, det har jag inte blivit bortskämd med på senaste tiden. Dubbelt så bra med tanke på att även min kära sambo är ledig då.
 
Nu väntar snart ännu en kväll på jobbet, tur att vägen dit åtminstone känns lite mer behaglig till följd av all snö som kom igår i MÄNGDER! Och än har det inte slutat snöa. Det är ju SÅ MYSIGT!! 
 
Riktigt såhär mycket snö har vi väl inte nu, men nysighetsfaktorn är på samma nivå!
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?