Helgens bravader

2017



Måndag morgon men inte ens lite tillstymmelse till måndagsångest här i hushållet. Däremot väldigt mycket trötthet...


I fredags flög jobbet förbi i en blinkning, mycket att göra kombinerat vad som väntade gjorde det hela nästan till en dans på rosor. Hem och vända, hämta väska och möta upp S innan vi begav oss mot flygplatsen. Det höll på att sluta illa då vi en bit på vägen insåg att fracken, vilken behövdes för själva resans huvudsyfte hängde kvar uppe i lägenheten. En snabb spurt av S löste problemet och sen var vi på väg igen! Lite mer bråttom men till slut kom vi fram i god tid. En fredagsöl på flygplatsen och till slut landade vi i Skåne! Pappa mötte upp oss på flygplatsen och mamma väntade hemma med en god middag. Lite tv-mys på det innan vi kröp ner i min säng från studentlivet på 105 cm... tänk hur snabbt man vänjer sig av med något sådant som att trängas i en alldeles för liten säng!

Sedan kom lördagen och efter en god frukost i sann helganda lämnade vi av S i Lund för lunch som sedan skulle bli bal på Grand hotel och fest hela natten lång. Vi andra fortsatte ut på shoppingtur och man kan väl säga att jag hade väldigt bra flow!! Hittade precis vad jag var ute efter och nästan lite till. Med undantag för ett frisörbesök som jag försökte få in, tyvärr utan resultat. Vinkade av föräldrarna och möte upp världens mest saknade Gabbsan! Tänk att det var i oktober vi sågs senast, och då bara lite snabbt för en kväll. Denna gången blev det middag, snacks, bubbel för att fira hennes nya blivande jobb (som sjuksköterska precis som jag) och såklart, väldigt mycket catch-upp. Tiden flög iväg alldeles för fort men förhoppningsvis dröjer det inte lika lång tid tills vi ses nästa gång!

Söndagen bestod bara av vila, vila och vila. Hade en dålig natts sömn bakom mig så passade på att bara ta det lugnt! Jag lyckades också äääntligen parera ett frisörbesök med upphämtningen av S som kom från Lund på vägen till flygplatsen. Med ett Hollywoodsvall lämnade vi åter Skåne igen och var tillbaka i huvudstaden. Kvällen och natten hade jag lovat att viga åt  att se Superbowl vilket S varit taggad på sedan NFL-säsongen börjat. Vi hade på vägen hem fixat massa goda snacks och bänkade oss för avspark 00.30. Det var kämpigt i perioder med att hålla sig vaken för min del, men trots det gick det över förväntan. Halv 5 imorse kom vi äntligen i säng och därav mängden trötthet idag. S jobbar hemifrån och jag har långhelg vilket innebär ledigt både idag och imorgon innan jobbveckan sätter igång för min del!
Jag har åtminstone målet att komma ut på en promenad idag och kanske också en liten tupplur senare under dagen!

Min fina, fina vän med ett glas bubbel i högsta hugg!









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?