Snabbt hej

2016



1 månad sen jag skrev sist och jisses vad mycket som hunnit hända på den tiden! 
 
Jag har börjat jobba självständigt utan handledare på jobb, superkul men också superläskigt. Att helt få lita på sig själv utan någon som står över axeln och säger till en vad man ska göra...Extra läskigt också då våra patienters tillstånd kan vända på nolltid, att veta hur man då ska gå tillväga tycker jag fortfarande är skitsvårt, sitter på helspänn varje pass typ haha... Vi har också äääääntligen hunnit flytta till vårt nya fina sjukhus, Nya Karolinska. Tydligen världens dyraste sjukhus, men värt varenda öre om ni frågar mig, bättre för personal, patienter, anhöriga och allt. Det är en fröjd att gå till jobbet när lokalerna lever upp till den vård man förväntas kunna erbjuda.
 
Idag går jag in på 5e kvällspasset av 5 med en jobbvecka bestånde av endast 1 dags vila i ryggen. Behöver väl knappast berätta att jag känner mig smått sliten...Men till helgen får jag efterlängtad vila i 2 hela dagar innan det drar igång igen, sista helgens ledighet innan jag jobbar på fram tills jul, tur att jag belönas med 2 helgers ledighet i rad i januari istället, det gör det hela mer överkomligt! Det ska bli fantastiskt skönt med lite morgonpass, att faktiskt hinna se sin sambo mer än en timme varje kväll innan sänggång och på något sätt få tillbaka lite mer rutiner, i en vecka innan kvällspassen knackar på igen. Nåväl, det positiva är att jag åtminstone fått ordentligt med sovmorgon de senaste dagarna! och imorgon väntar tv-inspelning av parlamentet, live på plats men min fina fina pojkvän.
 
Dags att hoppa ur pyjamasen och bege sig mot jobb, på återseende!
 
Throwback till en av många favoriter på oss, Jubileumsbankett förra året. På nationen som parade ihop oss, vilken grej!
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?