Långkok och hemlängtan

2016



Det nalkas påskhelg och Lund töms på fler och fler studenter, men jag består. Baksidan av att ha ett jobb som har öppet dygnet runt, året runt. Hela påskhelgen bjuder på jobb i dagarna 4 så idag får jag passa på med vila och ledighet. Vinkade i morse av Sebbe som beger sig hem till Norrland över påsken, skönt för honom att få komma hem, tråkigt för mig som blir ytterligare lite mer ensam i Lund. Som tur är har jag familjen ganska nära så med lite samarbete ska nog jag med hinna hem lite i helgen, om jag lyckas tigga till mig lite skjuts vid halv 6 på morgonen...Trots jobb och extra tidiga mornar skulle det vara extremt skönt att komma hem till familjen en helg och slappna av. Igår passade vi åtminstone på att mysa ikapp för de dagar han är hemma, långkokad kötfärssås med zucchnipasta och film på det, precis som i vanlig ordning lyckades jag somna innan filmen var över...
 
Idag på schemat står förhoppningsvis ett besök hos farmor. Johanna jobbar halvdag och pappa med. Förhoppningsvis rullar de in i Lund om en timme eller så och hämtar upp mig! I eftermiddag väntas våffelmys. Jag jobbar hela eftermiddagen och kvällen imorgon när man egentligen ska inta våfflor vilket gjorde att vi tar det idag istället, inget mig emot! Hade behövt en påskstädning av rummet med men det känns lite halvt oviktigt, jag är ju knappt hemma... 
 
Men till att börja med ska jag ta mig ur soffan och fräscha upp mig, håll tummarna för mig att solen tittar fram, mina nya skor står och väntar på att bli använda och så även kappan som krupit fram från vinterdvalan!
 
Förra helgen bjöd på ledighet och släktkalas. Det var fantastiskt att äntligen få ha sina egna kläder, nersläppt hår och känna sig FIN
 
Fantastiskt väder blev det även i helgen, njöt i solen på balkongen med en bok och kopp te en eftermiddag
 
Födelsedagsgrisen, numera 21 år gammal. Då jag jobbade kväll denna dag firade vi 2 med pannkakslunch.
 
Fick med mig en present från när jag var uppe i Norrland i vintras, och nu åker en skånsk present upp till norr, förmodligen så långt ut en spettkaka någonsin kommer komma.
 
Exakt 3 år sedan killen på bilden och jag hade typ vår första klubb tillsammans på nationen. Fun fact att killen på bilden numera benämns som min pojkvän. Tänk att det tog 2,5 år innan vi "fattade".
 


 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?