Allt annat än rutinmässigt

2016



Hattiga veckor de 2 senaste. Bytte ett pass med en kollega och före detta klasskompis vilket gjorde att schemat stuvades om en aning. Jag blev visserligen av med ett kvällspass men det gjorde också att jag fick 2 halva jobbhelger. Ingen riktig ledighet och ingen riktig jobbhelg. Men nu är de över och 2 dagars ledighet väntar innan jag ger mig på det igen, tyvärr i form av 2 kvällspass... Men med siktet inställt på en ledig helg ska det nog gå!

Hade höga förväntningar på idag när jag somnade igår, njuta av vårens intåg och pyssla om min balkong för säsongen. Men solen lyser med sin frånvaro så det är kanske tur att jag lovat min kära syster med lunchen hon styr för nationen, balkongen kanske får vänta ändå...

På tal om ledighet så njöt jag av ytterligare 2 sådana dagar i fredags och lördags. Fick ett extremt sug efter kanelbullar, varma och nybakade! Då Sebbe skulle tidigt till skolan resulterade det i att även jag åkte upp tidigt och ställde mig med bullbaket redan klockan 8.00! Men bra blev det och hittills har det slunkit ner minst en bulle om dagen... I lördags tog jag och Sebbe sovmorgon innan vi njöt av en låång frukost! Då solen äntligen visade sig passade vi på att traska ner i stan och njuta, jag råkade hitta ett par fina vårskor som följde med hem. Passade också på att inta årets första glass, underbart! Hängde med korridoren en kort stund på kvällen för att se Melodifestivalen innan jag checkade ut alldeles för tidigt för att lördag men alldeles lagom med tanke på morgonjobbet igår!

Utöver planerna nämnda ovan tänkte jag också svänga ihop lite hemmagjord müsli. Köpt fungerar i nödfall men hemmagjord är svårslagen!

Mina drömmiga kanelbullar med extra allt, mycket fyllning ska det vara!










 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?