Jobbmode

2016



2 introduktionsdagar samt första "riktiga" dagen är avklarade och nu har jag 2 lediga dagar framför mig innan en helg med jobb väntar. Har precis landat i soffan efter en förmiddag med städning och tvätt. Kände också att julstjärnan i fönstret hade gjort sitt för denna gången och åkte ner. Min kära lillasyster har sedan hon flyttade hemifrån i augusti inte tvättat en enda gång utan smusslat med det hem till mamma.. Idag var det dock dags för första gången och jag fick agera tvätt-lärare. Förhoppningsvis är hon numera fullärd!
 
Nu väntar en eftermiddag med lite vila innan jag och Sebbe i sällskap ska bege mig till ett studentevenemang i AF-borgen. Har inte riktigt förstått upplägget men något i stil med att Edward Snowden livestreamas och föreläser, spännande ska det bli åtminstone!
 
Men, åter till första dagen på jobb. Ja det känns fortfarande helt sjukt att säga det, första dagen på mitt framtida jobb som sjuksköterska. Om jag inte berättat det tidigare jobbar jag alltså på Transplantation och hjärtsjukvårdsavdelningen i Lund, en av 2 ställen som genomför detta i Sverige (Göteborg är det andra). Sjukt stort spann av patienter uppdelat på 2 avdelningar. En avdelningen med hjärt- och lungtransplantationer och andra avdelningen med lite akutare patienter, hjärtklaffar, bypassoperationer i hjärtat och aortadissektioner (sprucken aorta). Har jag nämnt att jag älskar detta området? Om inte så gör jag det nu! Och om jag trodde att jag älskade det innan så var det ingenting mot känslan igår när jag äntligen fick börja. Det var väl tänkt att jag skulle gå bredvid min handledare igår men efter ett tag råkade jag hamna i jobbet trots allt och fick skriva in patienter inför kommande operationer, bland annat de som skulle genomföras idag. Jag hade sååå kul och ser verkligen fram emot mitt nästa pass, trots att detta infaller på en lördagkväll. Men jag antar att det också är något som kommer med yrket så småningom, dagarna flyter ihop och helgerna blir inte lika heliga utan det är snarare ledigheten, oavsett vilken dag den infaller på som man lär sig uppskatta.
 
Många nya intryck och tidiga mornar som jag inte är van vid sen de senaste 2 veckornas ledighet, men än så länge är jag såå glad att jag hamnade där jag gjorde. En stunds vila och förhoppningsvis en liten tupplur innan kvällens aktivitet, gäller att passa på med vila när man kan!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?