Uppskatta tiden

2016



Två veckor sedan förra helgjobbet vilket innebar att det var dags igen. Idag i form utav ett dagspass. S var iväg på julfest igår med jobbet och jag hade ledig dag så jag passade på att ta ett julklappsrace på stan innan jag placerade mig i soffan resten av dagen. Så gott som alla julklappar klara vilket känns superskönt!


På grund av grannar som verkar hysa en förkärlek till hög musik tidigt på morgonen (sent på natten?!) blev det inte mycket till sömn. Men jag tog mig igenom passet och välkomnades med en skön tupplur när jag kom hem. Nu har jag placerats i soffan med en drink i handen och väntar med nyfikenhet vad han trollar fram för middag idag, spännande!

Det finns otroligt många nackdelar med skiftarbete som mitt, men även många fördelar, en av de bästa fördelarna enligt mig är att tiden tillsammans uppskattas enormt mycket mer än om det bara skulle vara rutin. Jag tror det kan vara lätt att glida in i ett tråkigt mönster med måndag-fredag jobb för båda och sedan alltid lediga helger, men då jag jobbar varannan helg blir våra helg ihop mer uppskattade. Jag hade givetvis inte tackat nej till att alltid vara ledig på helgerna... men det är ju som det är!

Nu ska jag smyga ut i köket och se vad han pysslar med, sen väntar soffmys eller bio, beroende på hur vi ligger till tidsmässigt!

Bild från i tisdags då min kära syster var uppe på snabbvisit för att skaffa sig ett visum. Om några veckor åker hon till USA i ett halvår!!!









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?