Ombyte x 2

2015



Dagens hurra - KLÄNNINGARNA HAR KOMMIT!
 
Dagens down - jag är skittrött och de är precis som alla andra klänningar för långa.
 
Nåväl, jag har åtminstone tagit mig igenom en kaaaaosdag på praktiken. Ett tag var det så mycket att göra att det var svårt att ta tag i det. Men precis som alltid annars så löser det sig ju. Dock gjorde det ju inte saken bättre att min handledare inte direkt var toppen, men shit happens. Var helt slut när jag checkade ut klockan 15.00 och fast besluten att ta en liten nap tills Johanna meddelade att klänningarna kommit. 
 
Napen uteblev och istället blev det modevisning, Johannas klänning är fantastisk och det är faktiskt BÅDA mina också (plus den 3e som jag redan har...). Så vad är (lyx)problemet?
 
Joo, med mina 163 cm över marken har jag det konstanta problemet att klänningarna är gjorda för tjejer som räcker lite längre än så vilket alltså innebär att jag på något sätt kommer behöva sy upp den klänning jag behåller. Och med mig placerad i Lund och en mamma med symaskin flera mil härifrån blir det himla klurigt då jag (tidsoptimisten) endast har strax över en vecka till balen och ingen möjlighet att åka hem. Nåväl, lösningen på problemet är för tillfället Johanna som ska hem i helgen och så får jag låta mamma sy upp klänningen på distans och helt enkelt hoppas på det bästa att den blir bra!
 
Nu till roliga, klänningarna "irl" så att säga!
 
Den blå drömmen, var till en början tveksam till färgen, men jag tror jag diggar den, tyvärr en aning för lång...
 
Hur fantastisk är inte denna ryggen liksom?!?!?!
 
Och den rosa, som i nuläget är den som åker tillbaka...
 
VILKEN ÄR BÄST?
 
Får klura ett tag till innan jag tar min beslutsångest och beger mig ner på Winbladhs för en drink eller två, börjar trots allt inte förrän 8 imorgon!
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?