"Ready for exam"

2015



Asså JAAAAAAA! Jag har tjatat en del om denna uppsats och att den är klar men nu är den banne mig klar på riktigt. Den har tagit sig igenom plagieringstestet med vääääldigt bra procentsats och handledaren har ÄNTLIGEN gjort den redo för examination. Det är alltså helt finito, klart, slut i rutan och nu kan vi inte göra mer än att vänta på examinationen som sker mellan 2-4 juni. Samtidigt som det är en stor lättnad så är jag fortfarande sjuuukt nervös för vad examinatorn kommer anmärka på (man kommer nämligen aldrig förbi felfritt). Men det finns ju inte så mycket mer att göra åt det nu än att tro på vad vi skrivit.
 
För övrig händer det väl inte kanonmycket i mitt liv för tillfället. Njuter av att inte ha allt för mycket att göra utan bara gå och småpilla med lite allt möjligt. Efter optikern i måndags blev det en lugn eftermiddag, åkte på en rejäl huvudvärk så låg mest och vilade ut den. På kvällen blev det kanelbullemys och en film tillsammans med Sebastian, alldeles lagom ansträngning för en måndag. I tisdags smet jag iväg till gymmet och körde ett skönt morgonpass. På eftermiddagen hamnade jag nere hos Fredrik med alla förutom Fredrik som var iväg på fotboll. Det blev en trevlig pratstund med Gabbsan, Norah och Carl åtminstone. (Nu du Carl är du omnämnd i bloggen om du läser). Och för er andra kan jag berätta att Carl är typ den första människan jag lärde känna när jag började i Lund. Alltid glad, genomsnäll, en fantastisk vän med andra ord! När kvällen smög sig på mötte vi upp ett gäng från Helsingkronas förmän för att gå på bio, Mad Max. Det var absolut inte en film jag själv skulle valt men jag blev ändå positivt överraskad! Och så slutligen igår, en lugn dag då jag faktiskt begav mig till skolan och mötte vår handledare för antagligen sista gången. Positiva besked och sen begav jag mig hemåt med ett stort leende på läpparna. Johanna rullade in på eftermiddagen och kvällen spenderades med en fantastisk drink på Winbladhs innan vi hamnade på min korridor med sällskapsspel, såpbubblor, chokladbollar och öl. BRA KVÄLL!
 
Denna dag har inte heller gått i många knop, smet iväg till gymmet när Johanna begav sig till skolan. Mötte sedan upp Norah för att tröst-blåsa såpbubblor och sörja Norahs kuggade tenta. Det slutade med att vi båda 2 somnade till Mulan och lagom tills filmen var slut begav sig jag och Johanna ner mot stan. Jag hämtade ut min recept för glasögon och johanna provade kläder. Snart fortsätter våra mysdagar framför delfinalen i eurovision och ett marabou som sällskap!

Helt fantastisk rabarberdrink!






 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?