Grannland och matfrossa

2015



Nästan nyligen hemkommen och precis nerkrupen i sängen med en bok jag snart ska gräva ner mig i. Helgen har varit intensiv men sjukt mysig.
 
Helgen började för min del i fredags vid 10-snåret då jag trampade ut från tentasalen. Tentan gick sådär men vad gör det när helgen var kommen. Trampade ner till stan för att göra några sista ärenden inför helgen och stundande ÖVERRASKNINGSFEST! En bra kompis från huset fyllde nämligen 25 i fredags så jag och Sebbe styrde upp en överraskning som bestod av hamburgare med alla tillbehör man kan tänka sig, kladdkaka till efterrätt och 25 vänner som överraskade. En toppenkväll med andra ord!
 
I lördags hoppade jag på ett öresundståg för att möta upp familjen i vårt grannland Danmark, närmre bestämt Köpenhamn. Väl på tåget fick jag mail om att min tenta i läkemedelsberäkning var godkänd (sista läkemedelsberäkningen!!!!!) vilket lyfte mitt redan underbara humör ytterligare! En mysig eftermiddag och lite firande för pappa som idag fyller 51. 

För att fira ytterligare blev det idag kakor och tårta tillsammans med mormor, morfar och farmor, sockerchock är bara förnamnet. Och ändå slutar det inte där, när gästerna hade begett sig hemåt igen bar familjen sig iväg igen. Denna gång styrde vi bilen mot middag på Vapiano och jag lyckades klämma ner en pasta med egentillverkad pesto och pinjenötter, UNDERBAR!
 
Så nu alltså, proppmätt och slutkörd, den där förlorade timmens sömn tänkte jag försöka ta igen efter några sidor i boken, men innan dess, helgens bilder!

Antagligen det bästa mailet på LÄNGE!

Ett urval av alla kakor jag frossat i!

Och en social syster på Vapiano på det!

Nu väntar dejt med boken och imorgon börjar uppsatsskrivandet, kandidatarbetet kör igång!




 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?