2a advent och julgodis

2015



Har väl lite svårt att inse att det redan är 2a advent och jul om 2,5 vecka. Praktiken denna höst har gjort att tiden flugit iväg och gjort mig förvirrad. Det har varit helgpass, kvällspass och ledighet lite hit och dit. Tänk, när julen kommer är jag även klar med ALL praktik på denna utbildning....efter jul väntar lite dagar i skolan med utvärdering och liknande innan jag kastas ut i verkligheten, SKRÄMMANDE!!
 
Nåja, denna helgen har jag åtminstone varit ledig, med undantag för ett kvällspass i fredags. Igår var det avtackning för alla som jobbat på Helsingkrona under terminen och dagen inleddes med ett besök på Laserdome. Jag har aldrig tidigare spelat detta, men JISSES vad kul det var. Tiden gick alldeles för fort och jag hade gärna fortsatt hela kvällen. Istället fortsatte dagen med att resten av mitt lag började festligheterna och jag ställde mig i köket för att jobba på sittningen som sedan ägde rum. När allt var diskat och undanstädat mötte jag och de kvardröjande kuratelarna upp resten av gänget på nation. 
 
Morgonen bjöd på sovmorgon innan jag och S gjorde avdensfrukost, scones, te och tända ljus. Dagen har fortsatt i ungefär samma tempo, lugn och ro och lite städning på det. Ikväll har jag blivit lovad svamprisotto i utbyte mot att jag gör julgodis, snickerskaka närmre bestämt. Helt okej deal om man frågar mig.
 
Nästa vecka fortsätter i samma röra som tidigare veckor, morgonpass blandat med kvällspass om vartannat. Ska bli skönt att komma tillbaka till vanliga rutiner och få stanna på samma avdelning när jag väl börjar jobba.
 
Nu börjar magen snart kurra, en runda utomhus för lite frisk luft innan det är dags för mat!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?