Bananpannkakor

2014



Godmorgon,
eller det är väl snarare snart lunch-tid... Sitter här lite halvseg och försöker printa in läkemedelsberäkning i huvudet (ja, det är ungefär lika spännande som det låter). SKa jag vara ärlig går det väl lite sådär. Är sjukt seg i huvudet idag efter en natt med dålig sömn. Vid 4-tiden inatt vaknade jag av att det blixtrade något helt sjukt och sedan kom även mullret och regnet. Låg vaken ett bra tag innan jag lyckades somna om, därav den sega skallen antar jag...Får kanske unna mig en liten tupplur efter lunch!
 
Igår blev det en trevig tur till stan på förmiddagen med min syster som skulle köpa tyg för att sy nya kuddar och eventuellt en likadan sänggavel som jag har gjort (bild kommer när jag fått den till Lund). Det slutade med att vi kom hem med ett sjukt fint tyg till kuddar men inget till sänggavel, det får vänta tills en annan dag. Sedan kurrade magarna så vi begav oss hemåt igen, och det är häääär rubriken kommer in. Den ena av oss käkade nämligen den fantastiska uppfinningen bananpannkakor, snabbt, enkelt, sött och gott. recept och bilder kommer nedan°
 
Ingredienser (1 portion):
1 ägg
1 banan
lite vaniljsocker
 
Börja med att mosa bananen i en skål med en gaffel (underlättar om bananen inte är omogen). knäck sedan i ett ägg och vispa ihop samt häll i lite vaniljsocker. När allt är ihopblandat är det bara att steka, antingen som små plättar som vi gjorde eller som en enda stor. Lite olja i pannan innan man börjar steka gör att de inte fastnar lika lätt. Ett tips är dock att göra små, det kan bli ganska klurigt att vända en stor en. Servera sedan med valfritt tllbehör. Denna gången blev det med vaniljkvarg, annars är hallon exempelvis väldigt gott till. vill man lyxa till det som efterätt fungerar glass kanon!
 
 
 
 
 
 
 
 
 










 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?