Nu historia

2013



Ja, då var vi här. Sista dagen på 2013. Ett väldigt bra år om ni frågar mig, jag har gjort så många saker som jag absolut inte hade kunnat tänka mig att 2013 skulle innehålla men som jag nu är så glad att jag gjorde. Ja, jag är nöjd med mitt år och hoppas att 2014 kommer bli minst lika bra, om inte bättre!
 
Året började med ett stort steg mot mitt vuxna liv och friheten, jag flyttade nämligen hemifrån! Inte till någon märkvärdig lägenhet eller liknande, men dock till mitt alldeles egna lilla korridorrum och min söta lilla balkong precis vid en sjö(som visserligen antagligen är full av diverse konstiga saker som cyklar och skyltar och som invaderas av nollningssugna LTHare varje höst), men ändå en liten sjö, och en liten park. Jag har också hunnit byta korridorrum från 4e våningen upp på 7e med betydligt finare rum och bättre utsikt!
 
Första början på vuxenlivet!
 
Nästa sak som började var att jag hoppade av min tidigare utbildning på LTH (Lunds tekniska högskola) till Civilingenjör och började om på ny kula på Sjuksköterskeprogrammet, något jag aldrig ångrat att jag gjorde. Detta är verkligen min dröm och jag har aldrig älskat skolan så mycket som nu! Dock ej sagt att det finns kurser jag fortfarande tycker är en riktig pina! Och nu, ett år senare trivs jag fortfarande med mitt val och har hunnit gå 1/3 av min utbildning, alltså är det bara 2 år kvar, TIDEN GÅR SÅ SNABBT!!
Under våren hade jag också turen att få bli förman inom nationen. För er som inte är så insatta i studentlivet kan man förklara det som att man bossar över bland annat lunchservering, sittning, brunch eller som i mitt fall nattklubben/eftersläpp. Många sena kvällar/tidiga mornar blev det men jag fick också chansen att lära känna helt underbara människor som jag antagligen inte hade kännt innan. Detta chefande fastnade jag kvar i och till våren är det dags igen för mig att bossa bakom baren, ser riktigt mycket fram emot det!
 
En av alla tacksittningar...
 
För övrig så rullade allt på, skola, livet och allt annat. Min kära fader fick ett ryck och helt plötsligt stod vi på Malmö Arena och såg finalen i Eurovision Song Contest, HÄFTIG UPPLEVELSE!! Även jag fick ett litet ryck och vips så vart jag brunett, något jag trivdes väldigt bra i, blir kanske en tonig om ett tag igen, då på en riktig frisörsalong...
 
Blev riktigt sugen på en liten förändring nu också!

Detta får räcka för denna gången, datorns batteri tar snart slut och jag ska fortsätta på hemtentan!
 
XOXO
 
 
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?