Dag 03 - Min bästa vän

2010



Denna blir lätt, finns bara en.

I tvåan av gymnasiet hade vi en trevlig grej i skolan som hette poängjakt. Detta gick ut på att man skulle vara i lag med 2 stycken i varje lag och göra pinsamma och jobbiga uppdrag för att få ihop poäng och kaaaanske om man hade tur till slut vinna en kamera.

Ingen av mina kompisar ville vara med så jag begav mig på jakt efter en ny. Det visade sig att en tjej vid namn Amanda också ville vara med.

Vad jag kan komma ihåg hade vi aldrig pratat med varandra förr men ganska snabbt insåg vi att vi hörde ihop. Vi kompletterade varandra.

I skolan var det vi som stod för underhållningen, varje dag hittade vi på något nytt skit och skrattade alltid så att tårarna rann. Efter bara några dagar kändes det som att vi hade känt varandra hela livet.

Amanda är den vännen man kan prata med allt om utan att hon tycker man är en komplett idiot eftersom att jag vet att hon skule kunna råka ut för exakt samma sak. Ingenting är pinsamt med henne.

Det finns inga ord för hur mycket hon betyder för mig och hur bra hon är, ni får helt enkelt lita på mig att hon är grym.

Jag kommer speciellt ihåg en gång när hon var hemma hos mig och jag satt och höll i min kanin. Amanda var livrädd för att han kanske skulle bita henne. Jag skrattade så jag grät, hon satt verkligen och skrek så fort han närmade sig henne. Men till slut gick hon ändå med på att hålla i honom så jag satte honom i hennes knä och ganska snabbt kom hon fram till att han inte var så farlig. Han la sig sedan till rätta hos henne och dem blev nya kompisar.

Hon var även den som tröstade mig när denna älskade kanin en dag inte fanns längre.

Visst har vi haft våra stunder, både helt underbara där man mår så bra man kan må men det har också funnits de stunder när man undrar: hur f*n kan jag va vän med henne, eller alla de stunder vi tyckt olika om något, kanske bara en liten sak men som ändå slutat med att vi blivit ordentligt sura på varandra.

Båda två har lika starka viljor och har därför väldigt svårt för att ge sig.



Ja, hon är min bästa vän och den vännen jag aldrig skulle kunna tänka mig ett liv utan. (trots alla gånger jag flippat ut på henne och bara velat skaka runt henne och frågat hur fan hon tänkte)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?