Färdigjobbat.

2009



Äntligen har jag jobbat klart. Har inte hunnit skriva något de senaste dagarna på grund av jobbet så här kommer en sammanfattning.

Fredag: Började jobba klockan 10. Vi fick gå runt och städa lite och byta papperskorgar med mera. Efter ett tag hamnade vi lite i grillen där vi fick packa bröd och sen i kiosken där vi fick ta betalt (och käka lite godis) Vi slutade egentligen vid 5 men eftersom att jag hade repetiotion på dansen så var jag tvungen att gå klockan halv fyra. Pappa kom och hämtade mig och jag passade på att ta det lugnt lite innan det var dags för full fart igen. Repetitionen gick ganska bra utom avslutningen då ingen visste när man skulle gå in men det löste sig. Våra andra danser gick också ganska bra. Efter genrepet var jag helt slut så det blev en lugn kväll vid tv:n som slutade med att jag däckade vid klockan 9.

Lördag: Jag började vid klockan 8 så jag fick gå upp vid kvart i 7 för att hinna platta håret inför dansuppvisningen som var efter jobbet. När jag kom upp till idrottsplatsen pratade jag med Alexandra och det visade sig att hon hade försovit sig så vi andra var tvugna att börja innan hon kom. Vi började med att städa på idrottsplatsen och sedan valde vi att även ta b-byggnaden medans de andra tog a-byggnaden. Men det skulle vi aldrig gjort. Jag tror helt klart att vi fick det värsta. Efter detta har jag börjat förstå hur äckliga folk verkligen är. Sånt vi fick städa upp efter är inget man skulle få för sig att göra hemma så då förstår jag inte varför man måste göra det när man sover på en skolan eller är på en fotbollsturnering. Efter att vi hade slutat och hämtat ut vår lön blev jag hämtad av resten av familjen och vi drog in till stan och Palladium där jag skulle ha dansuppvisning. Jag hade lite panik med att sminka mig och allt men jag hann som tur var tills det var vår tur att dansa. Den första dansen gick ganska bra förutom ett ställe där jag inte riktigt hann med. Medan man var där uppe på scenen gick det hur bra som helst och det var precis som att man inte tänkte, men mitt i låten var det precis som att man vaknade upp och man började undra om man verkligen hade gjort de första stegen rätt. Föhoppningsvis gjorde jag det och man känner verkligen att all den träning man har lagt ner är värt det för att få stå dessa minuterna på scenen och få göra det som man tycker är så kul. Den andra dansen gick också helt ok. Jag var lite rädd för att jag skulle trilla på grund av de höga skorna jag hade men det löste sig. Jag tror det var en gång när jag skulle flytta mig till sidan så fastnade den ena skons sula i underlaget så jag fick inte riktigt foten med mig men det är sånt som händer. När båda danserna var slut tyckte jag att det hade gått alldeles för fort och jag hade gärna gjort 100 danser till. Efter uppvisningen var jag så sjukt trött och bena strejkade efter att ha gått en hel dag och sedan dansat. När jag kom hem åt jag lite och sedan däckade jag i soffan precis som de andra två dagarna jag har jobbat.
 
Idag ska jag inte göra så mycket, bara få Alexandra att maila in den ena delen av labbrapporten och sen bara njuta av att jag inte behöver jobba idag.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?