280309

2009



Ja då var det dags för helg igen. Känns inte som att det var en hel vecka sen sist, det känns som att allting har gått i 190.
Tänkte berätta lite om i tisdags och igår eftersom att det inte blev av...
I torsdags så följde jag som sagt med en kompis till Trelleborg för att shoppa och spana i Måns, mums. Vi kom fram och tyckte inte att det var så mycket folk ända tills vi gick in på vero moda, oj oj oj oj kön till kassorna gick igenom hela butiken. Jag hittade lite fina kläder men orkade verkligen inte stå i kö s istället gick vi och kollade in lite andra affärer. Men efter att vi hade mött upp en till kompis bestämde vi oss för att ställa oss i den enorma kön. Det blev två koftor till mig, en svart och en blå. Köpte också en skinnjacka till en kompis som hon har spanat efter, vilket klipp, i vanliga fall kostar den 900 men då kostade den 400! Så de blev det. Jag var själv lite sugen på att också köpa en men bestämde mig för att använda de vårjackor jag redan har och istället sikta in mig på en jeansjacka i en kort model, ska bara hitta den först...
Efter 2-3 timmars shopping ställde vi oss för att titta på Måns, dock inte längst fram. Helt plötsligt kommer där några tjejer som försöker komma förbi men jag ställer mig i vägen, varför ska dem få komma längre in? Isåfall kunde de varit där tidigare, right? Så jag står där i vägen och dem försöker komma fram, som tack för att jag står i vägen får jag en knuff i ryggen! Vad är problemet? Det är klart att man vill stå så nära scenen som möjligt men då får man räkna med att vara där lite tidigare och inte komma och tro att alla ska flytta sig för dem, det är sådana saker som jag stör mig något enormt på, folk som tror att dem har förtur när det gäller att stå i kö eller komma fram mot en scen.

Fredagen börjar med att jag tar en titt i tidnigen och får en liten chock, på framsidan är nämligen en tjej som går i Carros klass, och on står nästan längst fram vid Måns, åhh så avundsjuk jag blir det hade varit jättekul att stå där fram men vi kom lite för sent. Efter det tar jag bussen och möter upp en kompis i stan oh hoppar på 2an till skolan. I skolan har vi matte hela förmiddagen där vi räknar och repeterar inför slutprovet i matte b, mitt mål i matte b är ett VG men jag börjar tveka, jag tror jag ska sänka det till G. När vi började med matte b så kändes det inte så svårt men nu när vi repeterar så känns det som att allting bara snurrar runt i huvudet. Efter lunchen hade vi tyska där vi fick sjunga tysk karaoke, haha det kan inte ha låtit bra... När tyskan äntligen var över stannade jag kvar i skolan med två kompisar och pluggade lite och sen tog jag bussen in till stan för att möta upp min syster. När hon hade kommit med bussen åkte vi till Entre, alla säger att Entre är mysigt och fint  men jag vet inte, det känns som att det inte finns någon tanke bakom det med alla affärerna som ligger blandat och designen känns annorlunda. Jag tror inte det är något varuhus jag kommer åka till när jag ska shoppa, håller mig hällre mitt i stan.
Efter en stund på Entre åker vi och hämtar mamma och sen hem. På kvällen blev det mys med bakad potatis, räkor, gräddfil och röd caviar.

Nu ska jag snart i väg och dansa, ska bara plocka undan lite saker först

Frida ♥









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?