Frida hjärta Göteborg

2009



Ja, då var jag hemma igen. Fast bara för ett litet tag för snart åker jag vidare till Öland. Måste bara tvätta lite kläder och packa ner kläder som är lite mer anpassade till att tälta.

För er som inte orkar läsa om vad jag har gjort i Göteborg, VARNING!! för er andra, nu börjar jag.

Söndag: Vid tio-tiden åkte vi hemifrån med en sprängfärdig bil mot Göteborg. Vid lunch kom vi fram och jag och mamma hjälpte Johanna och pappa med att komma i ordning på skolan som de skulle bo på medan vi väntade på att bli hämtade av de som vi skulle bo tillsammans med. När dem hade kommit i ordning på skolan åkte vi och kollade in en strand och sen till stugan där vi bäddade och sånt i gäststugan. På kvällen gjorde vi inte så mycket, tog en runda ner till bryggan och kollade lite på tv.

Måndag: Var tvungen att gå upp vid halv sju på grund av Johannas lags första match började klockan tio. Var lite tråkigt väder plus att det bara blev oavgjort, eller bara och bara men hallå! Vinna är ju det man strävar mot så. Efter matchen åkte vi till Avenyn och Heden där det såldes massa Gothiasaker och spelades fullt med fotboll. På kvällen blev det Gothia invigningen med systers lag och föräldrarna. Kommentar om invigninge? SHIT! Tänk er 50.000 personer som är fotbollsgalna och bara jublar. Helt underbart. Jag skulle lätt kunna se om invigningen flera gånger och GÄRNA nästa år. Efter invigningen sa vi hejdå till laget och åkte mot stugan i skärgården. Träffade också på en turk som försökte smöra in sig :P

Tisdag: Började dagen med att handla lite nödvändiga saker för att kunna överleva en dag fullproppad med fotboll. På eftermiddagen var det dags för ännu en match. Usch nu börjar jag märka att mitt minne suger, kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde sen resten av dagen. Eller jo! Nu vet jag. Efter att de hade spelat klart matchen åkte laget tillbaka till skolan där dem bodde och vi åkte till Heden där jag köpte en GothIa tröja, höhö. På kvällen tog vi med oss hela laget till en mysig strand där vi hade lite olika lekar och vissa badade.

Onsdag: Behöver jag nämna att det var match idag igen? Jag tror inte det. Efter matchen åkte vi och handlade lite småsaker och sen lämnade vi det i stugan innan vi begav oss till Marstrand. Det var helt underbart fint där, en hamn full med mysiga båtar och gamla trädhus med fina affärer och restauranger. Efter att ha gått runt där en stund åkte vi tillbaka till stugan och mös.

Torsdag: Idag var det dags för slutspel för laget och det blev A- slutspel där dem fick möta Enskede. Tyvärr förlorade dem vilket inte var rättvist enligt mig. På kvällen åkte hela laget med föräldrarna och hade det mysigt på några klippor vid vattnet.

Nu orkar jag inte skriva mer plus att jag måste börja plocka fram, toodels!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?