Byta bakgrund

2009



För er som inte vet hur man bytar bakgrund på bloggen tänkte jag visa det nu. Det är inget svårt egentligen, bara man kommer igång.

1. Klicka in på Design --> Stilmallar

2. 

 

Direkt när du öppnar stilmallen ser du direkt att det står Background och en färgkod. Vill du byta färg är det bara att ändra färgkoden till en annan. Exempel på färgkoder finns HÄR. Du kan också fixa egna färger med hjälp av färgväljaren på Photoshop.

Om du istället har en bild som du vill ha som bakgrund : Ladda upp bilden som vanligt och kopiera länken.  länken klistar du sedan in ----> url ( klistra in länken här )

Tänk bara på att om du ska ha en bild som bakgrund och som upprepar sig över hela ändrar du background-repeat: repeat-x till ---> repeat-xy

Lätt va?

Förstår du inte? skriv en kommentar så hjälper jag dig =)


amanda

http://aaamandhaa.blogg.se/

för mig funkar det inte,asså den är fortf vit fast jag byter? :/


amanda

http://aaamandhaa.blogg.se/

japp jag har en sån framför bokstäverna/siffrorna fast efter "url" så står det ingenting,på din bild ser det ut som att det står nåt där för dej..gör det de? xd







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?