Sängens bästa vän

2017



Hej från en snörvlig Frida,
 
Har i cirka en veckas tid tänkt fixa till ett inredningsinlägg, har hittat så mycket vårfint jag vill trycka in lite här och var i lägenheten, men som ni märker har det inte riktigt blivit av... Anledningen till detta stavas I N F L U E N S A. Började i början på förra veckan känna mig lite ur fas med huvudvärk i 2 dagar som sedan övegick till att kroppen började göra ont och halsen kliade. Tog mig ändå till jobbet då jag inte kände mig sjuk än, men det smög sig på under torsdagen och slutade med att jag fick checka ut från jobb en stund tidigare. Hem till soffan och bädda ner mig. Dagen efter var febern ett faktum och sängen var min bästa vän. Gjorde ett tappert försök att utnyttja helgens ledighet vilket straffade sig senare. Och så har det varit sedan dess, trött, snuvig och med en hemsk hosta. Då mina små patienter är så pass infektionskänsliga har jag också tagit det säkra före det osäkra och stannade hemma även idag. Känner mig betydligt piggare och det enda som stör är väl egentligen hostan, nu har jag fått nog av att ligga hemma!
 
Till följd av detta blir det en väääldigt kort arbetsvecka, men kanske också en lagom mjukstart för att komma igång igen. Till helgen väntar en färd ner till Skåne, S ska på studentfest som tydligen bara äger rum vart 5e år eller något sånt och jag ska krama på familj och Gabbsan, vi har inte setts sedan nationsbalen i oktober vilket är alldeles för länge!! Ska beundra hennes nya lägenhet och bara njuuuta av att få umgås, har hört att det vankas middagslagning och mys, perfekt! 
Söndagen innebär hemfård igen och uppesittarkväll i form av Superbowl, åtminstone för S del, jag brukar inte vara någon hejare på att hålla mig vaken så länge...
 
Nu - frukost innan jag ska försöka komma ut på en promenad, har inte direkt skämt bort mig med frisk luft dessa dagarna... skyller på de 4 våningar utan trappa man måste gå för att komma till oss!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?