Verklighet och nattuggla

2017



Åter till verkligheten efter en välbehövlig paus i Norrland tillsammans med S och mängder av mat. Precis som det ska vara vid högtider med andra ord. Jag hade väl hoppats på att mötas av mängder med snö men då påsken låg sent i år och det veckan innan varit ganska varmt fick jag nöja mig med några snöhögar här och där. Nåväl det blev väldigt bra ändå, vi fick ledighet och tid att umgås med varandra vilket var precis vad vi behövde tror jag!

I går passade vi på att krama det sista ur ledigheten med god mat och ännu mer tid ihop. Lyckades även övertala S om att uppdatera kuddarna i sängen och soffan till något mer vårigt, men mer om det i ett annat inlägg!

S har första jobbdagen efter ledigheten idag medan jag har turen att få njuta ytterligare en dag, allt som allt har jag varit ledig 8 dagar vilket känns helt sjukt, kommer jag ens komma ihåg hur jobb fungerar? återstår att se imorgon. Då rivstartar jag med mitt första nattpass N Å G O N S I N och jag är mer än nervös kan jag säga. För det första är jag urkass på att sova på beställning, vilket jag typ verkligen behöver se till att göra imorgon innan jag går på, för det andra är jag usel på att hålla mig vaken, verkligen USEL!! Och nu ska jag alltså göra det mellan 21.00-07.15 och dessutom med huvudet på skaft?! Nåväl, lite tur i oturen är åtminstone att det hade blivit något fel med mitt schema och det bara handlar om en natt. Kaffe och socker lär bli receptet för överlevnad..

Annars då? Jo då rullar det på, räknar ner till nästa ledighet och väntar in våren, trodde äntligen att den hade gjort entre tills jag rullade upp imorse och såg snö på marken? Har även en tråkig jobbhelg framför mig men precis som resten lär väl även denna flyta på, håller i nuläget på med projekt byta bort tidig söndagsmorgon för att få dubbel sovmorgon i helgen, återstår dock att se om någon är sugen...

I övrigt har jag som sagt fått ett litet ryck och skulle gärna skicka ut all inredning genom fönstret och köpa allt nytt, än så länge har jag dock behärskat mig och endast flyttat runt lite. Och så de nya kuddarna i soffan som jag hintade om, dock får de fortsätta vara hemliga tills även sängen fått sig en uppdatering. Nackdelen med att sängen står bredvid soffan är att allt måste matcha (om man frågar mig åtminstone, S ser knappt skillnad ;))...

Nu ska jag slå igen datorn och hoppa ur morgonrocken innan S kommer hem och jag blir påkommen med att strosat runt i det hela dagen!


Sista middagen i Norrland, utomhus och med solnedgången som sällskap, ville aldrig att solen skulle gå ner, eller hoppa på flyget tillbaka till Stockholm










 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?