Som ett brev på posten...

2017



Hej från sjukstugan...
Hade lite känningar i halsen när vi var uppe i Norrland förra veckan men som tur var försvann Var rädd att det var S förkylning som hade smittat mig men eftersom jag inte kände av något mer tänkte jag att den faran var över. Trodde jag. Började med lite halsont under nattpasset i onsdags och igår när jag vaknade upp hade jag ännu mer ont. Fick sms om att min utlovade ledighet med torsdagens natt hade dragits tillbaka så det var bara för mig att ringa mig sjuk, typiskt! Nåväl, med facit i hand tror jag det var smart, dels för att inte riskera att smitta mini-barnen på jobb men också för att jag var ännu mer krasslig imorse när jag vaknade, trots nästan 12 timmars sömn! Då jag har jobbhelg blir det även att jag får stanna hemma imorgon också till att börja med. Surt för pengakontot...
 
Jakten på kuddar till sängen som matchar de i soffan fortsätter och det visade sig vara betydligt svårare än vad jag trodde det skulle vara, jag har verkligen letat runt i alla butker jag kan komma på. Hittade ett sista förslag idag när jag tog en kort promenad till mataffären. Har inte riktigt bestämt mig för om de passar eller inte, får vänta och se vad S har för åsikt. Men kuddarna i soffan är jag som sagt väldigt nöjd med samt "ommöbleringen" av växter och lite annat. Eftersom att jag inte har något tålamod tänkte jag visa upp hälften av vad jag åstadkommit denna vecka!
 
Hela soffhörnan. Kom på att jag kanske inte visat det efter ommöbleringen. Vi bytte plats på soffa och säng för ett tag sedan för att få det lite mer öppet, tycker vi lyckades bra med det!
 
Kuddarna lite närmre, en grönmönstrad och en lite ljusare grön för att dämpa. Jag är väldigt nöjd!

 
Och så fönstret, tog lampan i köket och flyttade in den här, det är ju trots allt här man är största delen av tiden samt flyttade runt 2 blommor.
 
Nu ska jag sjunka ner i soffan och vila ögonen en stund, hoppas på att krya på mig snabbt!
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?