Egentid

2016



6 dagars jobbvecka har passerat och idag har jag belönats med en ledig dag för helgen och förra veckans slit. Trots att jag sovit extremt dåligt de sista dagarna så har det varit en bra vecka på jobb. Det känns som att saker och ting börjar klarna och att jag kommer allt närmre att kunna jobba självständigt. Tror dock att jag en tid framöver kommer behöva direktnummer till snabbhjälp men förhoppningsvis kan jag tillräckligt för att klara mig på egen hand om 3 veckor.
 
Trots mängden pass förra veckan hann jag med att leva lite ändå, höjdpunkten tror jag absolut måste ha varit när pappa kom upp i torsdags. Vin och pizza på Vapiano blev det innan han flög mot skåne och jag laddade för jobbhelgen. Jag är fortfarande imponerad över hur sjukt snabbt en dag på detta jobbet går, och hur bra jag faktiskt mår när jag väl är där. Ångesten inför att gå till jobb en lördagmorgon kommer nog ingen ifrån, men att känna att man faktiskt älskar det man gör när man väl är där, det är fantastiskt. Nu hoppas jag verkligen att denna känsla håller i sig. Pratade en del med en av mina handledare i helgen och hon gav mig många bra tips och råd.
 
Men som sagt, ledig dag idag vilket jag firade med att dra mig lite extra i sängen, äta en extra lång frukost innan jag tog mig ner i stan. Hade lite ärenden att göra och så passade jag så klart på att strosa lite i butiker. Hittade en fantastiskt fin BH och en basic tröja. Har bestämt mig för att så sakta byta ut "baströjor" i garderoben. Förra veckan blev det en ny mörkgrå som passar bra med såväl som utan skjorta under och idag en svart i coolt mönster. Lyckades också hitta en blus att ha till en kjol som införskaffades för ett tag sedan utan att jag egentligen haft något att ha till. Tiden för att lämna tillbaka gick ut i helgen så det är bara att gilla läget och hoppas jag hittar något fint att ha till. Oturligt nog hade den enda blusen kvar i min storlek fläckar på armen... bättre lycka nästa gång. Det var tänkt att jag om en stund skulle möta upp S för lägenhetsvisning, men vi insåg att lägenheten inte var särskilt intressant, åtminstone inte mer intressant än en lugn kväll hemma, hehe... Istället ska jag strax krypa ner i soffan under en filt med senast boktillskottet, kanske blir det en liten eftermiddagslur också.

Men innan jag gosar ner mig, en snabb veckoöversikt!
 
Måndag: Ledig dag i vilans tecken. Vila, vila, vila och massa tid att bara vara jag.
 
Tisdag: Klockan ringer 05:30 och jag beger mig mot ett morgonpass på jobb, hem och landa en stund i soffan innan veckohandling står på schemat. Lite onödigt ont men förbaskat skönt när det väl är gjort!
 
Onsdag: Denna vecka går i tidiga mornars tecken och jag beger mig upp tidigt som tusan för ett till morgonpass. På kvällen kommer åtminstone en skåning till mig på middag. Förhoppningsvis 2! Vi ska laga middag ihop och S får hålla sig i vardagsrummet.
 
Torsdag: Ytterligare ett morgonpass och roligast av allt - LÖÖN!!! Tänkte knpa ihop en ny budget för kommande månad, förhoppningsvis kan S tänka sig en löptur med mig!
 
FREDAG: Så bra att den förtjänar stora bokstäver. 2 veckor sedan jag var ledig en helg senast och jag är så upplagd för att njuta i massor. Hoppas på att S är inställd på GT-fredag.
 
Lördag och söndag: Ryktas om att ett besök på IKEA är planerat, en fest hos en gammal vän till S och lägenhetsvisningar på söndag istället, antagligen lagom slitna efter lördagens roligheter.
 
Hoppas på en bra vecka!
 
Tänka sig, snart är det redan 1 månad sedan vi var såhär finklädda. Nere i Skåne på bal med massa fina vänner, kvällar som den lever man gott på ett tag!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?