När man trodde det var vår.

2016



Ja den känslan hade jag igår. Veckorna flyger förbi i en himla fart tack varje jobb och utan att jag visste ordet av det så har jag hunnit jobba 5 veckor och mars månad har tågat in. Skönt tänkte jag, då kommer våren. Tji fick jag, igår vräkte snön ner och idag visar termometern 3 grader. Spelar kanske ingen större roll, minutrarna jag är ute varje dag går att räkna på två händer, 5 minuter till jobb och 5 minuter hem från jobb. Det är väldigt mycket nytt, väldigt mycket jobb och väldigt lite tid att sitta framför datorn. Mycket annat hamnar efter, så som städ, tvätt och matlagning men förhoppningsvis kommer rutinerna så småningomg. Det känns inte som prio ett att stå i tvättstugan när ledigheten traskar in.
 
Trots att det känns som att de enda jag gör är att äta, sova och jobba så har jag ändå (i sällskap av Sebbe) hunnit med en del annat sen sist. I julklapp fick jag av Sebbe att vi skulle åka upp till Stockholm och se musikalen American Idiot och förra helgen var det äntligen dags. Passande nog hade jag långledigt vilket innebar att vi begav oss till Stockholm redan på torsdag kväll. Det blev en underbar helg och jag kan inte tänka mig att det kunnat bli bättre. God mat, shopping, fint väder, hotellsäng och allt detta med min fantastiska pojkvän! Då Sebbe fått jobb där uppe från och med augusti passade vi på att reka lite områden att bo i. Går allt som planerat flyttar jag med, men inte förrän i september när sommarsemestrar och allt på jobb är slut. SPÄNNANDE!!
 
Denna helgen blev en liten kombination, bytte bort ett arbetspass kommande helg vilket innebar att jag fick jobba halva denna. Detta resulterade i jobbpass 6 dagar i rad men jag kämpade mig igenom det och i lördags bjöds det på middag i balklänning med Lunds bästa utsikt, en bra kväll trots extrem trötthet. Tidigare i veckan fick jag ett sug efter att gå på bio vilket jag bokade in och bjöd med Sebbe på igår. Zootropolis blev det och jag var väl lite skeptisk till en början, men den var överförväntan. Många skratt och en mysig film!
 
Ja och idag då...ett mindre populärt kvällspass väntar om 2 timmar innan jag snabbt beger mig hem och hoppar i säng inför kommande morgonpass. Som tur är har jag ledigt både fredag och lördag vilket känns superlyxigt jämfört med föregående vecka. 
 
Innan jag signar ut för denna gång kommer en bildstorm. Att föreviga händelser med foton är jag inte någon höjdare på, men några har jag skrapat ihop!
 
Fick med mig Sebbe ner till Höllviken för middag och sightseeing, Inget höjdarväder men trots det en mysig dag.
 
El Stockholmo!





Nya funktionen på snapchat, en återkommande syssla på lördagens fest!


 


 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?