SAMBO

2016



Ja, så sitter jag här med en kopp te i handen och en skål popcorn bredvid mig. På andra sidan skålen sitter min sambo. Kan ni tänka er, jag och Sebbe har alltså gått från att vara typ grannar till att numera husera ihop i en helt underbar lägenhet, i STOCKHOLM!! Det känns fortfarande som att jag bara är här på semester men jag antar att det vänder när nya jobbet kickar igån.
 
Denna vecka har varit ett totalt kaos och vad jag kan minnas var det ett bra tag sedan jag kände mig så utmattad, både i kropp och knopp. Vi lämnade mitt älskade Lund i tisdags och dagarna har sedan dess gått i ett! Bära upp kartonger 4 våningar utan hiss, packa upp kartonger, åka till IKEA, bygga IKEA-möbler, packa upp lite till osv... Som toppen på isberget flög jag tillbaka ner till Skåne i fredags för att gå på Aviciis sista Sverigespelning. Det var superhäftigt och jag är glad att jag hann se honom spela innan han lägger av med turnerandet. Efter lite mys med familjen satte jag mig igår på tåget tillbaka till Stockholm igen.
 
Imorgon börjar Sebbe jobba och idag har vi passat på att "lära känna Stockholm". Det började som en promenad till Karolinska i Solna (min kommande arbetsplats) för att jag ska kunna ta mig dit med cykel och slutade med att vi yrade runt inne i centrum vilket visade sig vara en promenad på cirka 1 mil... Väl hemma igen däckade vi i en hög i sängen och sov bort resten av eftermiddagen, välbehövligt efter allt stökande i lägenheten.
 
Kommande vecka ska jag verkligen försöka njuta och komma in i Stockholm, har lite småärenden som jag ska försöka kombinera med promenader för att kunna sätta de olika ställena man borde känna till på plats. Imorgon ska mina kunskaper i att åka tunnelbana prövas. Jag ska äntligen få träffa Cassandra efter många år isär. Det känns som att det max gått någon månad sedan vi träffades men i ärlighetens namn är det nog snarare år sedan. Hittills har jag lärt mig ta tunnelbanan, eller tuben som det tydligen kallas här uppe hem till lägenheten, men imorgon blir det ny riktning och dessutom ny hållplats att hitta till. behöver nog inte berätta att jag är smått orolig...
 
Nåväl, nu ska jag och Sebbe njuta av hans sista semestertimmar innan sängen kallar. Ska försöka knåpa ihop ett inlägg från min Norrlandstur, trots att det var flera veckor sedan nu!
 
Lugna och harmoniska innan flyttkaoset började. Vi passade på att inleda min semester med ett dygn på Ystad Saltsjöbad då vi passande nog även firade ett år hop! 
 
Hade mer än gärna haft detta som mitt vardagsrum, det var underbart!
 
 
Mindre harmoniska flyttkaoset, vet inte hur många gånger jag sa till Sebbe att jag bara ville kasta ut allt från balkongen istället. Nu förstår jag varför folk flyttar så sällan... det är HEMSKT 
 
Om min kära pojkvän får för sig att plocka undan det sista av hans saker ska jag försöka att bjuda på lite bilder på lägenheten i dagarna!
 
 
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?