Uppladdning

2016



Ledig dag med uppladdning inför vad som kommer i helgen, 3 dagars jobb varav 2 tätt inpå varandra: kvällspass med ett efterföljande morgonpass, hem och doppa huvudet på kudden mellan. Som tur är har jag en mysig middag att se fram emot på lördag som gör helgen lite lättare att ta sig igenom. Sebbe har fått för sig att han ska ut och röja som på the good old days så jag ska passa på att så gott det går med jobb att sova ut!
 
Men innan jobb tar vid imorgon ska jag njuta av ledigheten. Hade tänkt hoppa i träningskläderna för ett till träningspass idag men gårdagens träning gör sig påmind genom rejäl träningsvärk så jag tror det får vänta. Efter lunch blir det åtminstone en liten shoppingtur med Anna. Hon ville cykla, jag vill ta bussen dit. Vi får se vad det resulterar i. Jag ska åtminstone försöka hitta en träningströja som matchar mina nya tights samt ett par solglasögon av modell finare. Nu när jag faktiskt tjänar pengar på riktigt är det underbart att faktiskt kunna unna sig saker som jag tidigare bara önskat att mamma och pappa skulle införskaffa under jul eller födelsedagar.
 
Senaste unnandet slog jag till på i lördags när jag och Sebbe åkte till Stockholm över dagen. Lite spännande planering inför stundande höst då Sebbes flyttlass beger sig mot Stockholm och mellan det lite shopping. Har länge drömt om en Skagen-klocka. Så stilren och enkel, Frida mitt i prick.  Men så mitt i fick jag en snilleblixt och skrotade den iden, insåg att jag är nöjd med min Daniel Wellington och styrde kosan mot Michael Kors istället. Efter en lång tids velande kom jag ut ur butiken, lite mera fattig men med en stor påse bestående av lycka. TÄNK att jag äntligen hade råd med en väska jag så länge drömt om. OCH att jag köpt den för mina intjänade pengar, min första lön som sjuksköterska. Vilken grej!
 

Denna väska ska få följa mig länge och förhoppningsvis blir det samma sak med solglasögonen jag spanat in ett bra tag. 

Och slutligen, senaste veckans bildstorm lite komprimerad.

Påskhelgens klädsel, stödstrumpor från alla sjuksköterskors favoritbutik och klädsel sponsrad av Region Skåne, vilken grej!

Senaste tidens supercraving på husmanskost


Och sist men inte minst, underhållningen i väntan på tåget i lördags!


 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?