Mitt i röran...

2015



Ett tag sedan sist och precis som vanligt har jag så klart hunnit med en del. Till exempel så har jag hunnit med att byta praktikplats, från sjukhus till hemsjukvård i Bjärred och man kan väl säga att skillnaderna är ENORMA. Tempot inom hemsjukvården är minst sagt sövande för mig som gärna vill ha fullt upp hela tiden, då trivs jag som bäst!
 
Det positiva med detta är ju dock att det resulterat i ett antal tidigare hemgångar och massa tid till att plugga vilket är underbart. Har äntligen kommit igång med tentaplugget inför sluttentan och även kikat på den vanliga "praktikuppgiften".
 
Nog om skolan, annars då?
 
Jo, tack som frågar. Livet rullar på, prakti, plugga, äta, umgås med S och sova i ett enda stort virrvar. Känns inte som att jag hinner med så mycket mer. I helgen däremot lyckades jag och Anna boka in en favorit i repris, vin, pasta carbonara och mojitos. Tanken var att vi skulle traska vidare ute på nation, men efter att ha traskat runt till 2 av de öppna insåg vi att vi inte alls var sugna, en pizza i handen på vägen hem och sen avslutades kvällen med fest i husets källare istället!
 
Förhoppningsvis blir det även så helgen inleds efter att vi kämpat oss igenom ett tungt träningspass, med vin, mycket snack och kanske något gott tillbehör, mer kan man inte begära!
 
Nu kallar böckerna en stund till innan det blir lasagnekväll med S, redan hungrig!!

Helgens pasta



Också de bästa mojitosen


 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?