Inte längre "bara" student

2015



Sådärja, sista dagen som sjuksköterskestudent på sjukhuset är härmed avslutad, sista dagen NÅGONSIN för att vara mer specifik. Nu väntar ett efterlängtat jullov med många roliga planer. Först och främst ser jag fram emot att imorgon få bege mig hemåt till familjen, god mat, mycket mat, sömn, julfirande och en bra bok - där har ni min kommande vecka. Som grädde på moset har jag även haft lite framförhållning och skrivit klart de uppgifter som är tänkta att vi ska göra över julen vilket ger mig fritt från skoluppgifter heeeela vägen till examen!
 
Just nu är jag så fullkomligt utmattad i kroppen, dessa 7 dagar på akuten har varit extremt påfrestande, både mentalt men också rent arbetsmässigt, patienter vart man än gått och alla väntandes i flera timmar...
 
Nåja, jag tog mig igenom det och känslan när jag lämnade sjukhuset idag var obeskrivlig!
 
Laddade åtminstone upp inför julledigheten med att utnyttja tiden med vänner maximalt innan alla begav sig på olika håll. I fredags var det sista tacksittningen för terminen och även min sista tacksittning som student, blev dock inte särskilt långvarigt med tanke på det stundande praktikpasset som väntade på lördagen. Som tur var det ett snabbt avklarat sådant för sedan väntade - BAL! Jubileumsbankett på Grand Hotel, massa mat, dans och en magisk kvälll, ramlade inte i säng förräns runt 06 igår morse...Det var kanske inte så konstigt att gårdagen inte bjöd på så mycket mer än soffläge och lite julfirande i förväg innan Sebbe begav sig hemåt till Norrland idag. Han överraskade mig totalt med de finaste julklapparna jag någonsin kunnat tänka mig!
 
Nu blir det en vecka på varsitt håll innsn jag hoppar på flyget för en vecka med honom i Skellefteå, nervöst men spännande! Håller tummarna för att det ska ha hunnit landa ordentligt med snö!
 
En styck pojkvän till vänster, utmattade ögon i mitten och finaste finaste Anna till höger. PANGBRA!
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?