Kladdiga muffins med fluff

2013



Nu, äntligen kommer receptet jag lovat. Har suttit och pluggat sen runt 8 så nu förtjänar jag en första paus!
 
Jag utgick från detta receptet med fixade oxh trixade lite, till exempel så tog jag lite mindre socker och aningen mer kakao.
 
Ingredienser
2 ägg
3 dl socker
125 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
ca 4 msk kakao
1 nypa salt
Mini-marshmallows

Rör samman ägg och socker. Smält smöret och ha i det. Blanda de torra ingredienserna och vänd i det i smeten. Blanda noga.

Placera ut muffinsformar i en muffinsplåt och fördela smeten mellan formarna. Strö över massa marsmallows. Värm ugnen till 175 °C och grädda i cirka 10 minuter. Dom ska fortfarande vara ganska kladdiga i mitten, det stelnar lite när de svalnat.

 

Så lätta och så goda, kombinationen, smälta/krispiga marshmallows och kladdig chokladmuffin, HIMMELSKT!

Nu ska jag återgå till skolböckerna, återkommer kanske senare!

 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?