Plus i kanten.

2009



Har precis kommit hem efter en kort dag i skolan. Hade bara tre lektioner idag plus basgrupp. Efter lunch väntade jag på Josefajn och sen tog vi bussen hem. När vi kom ner till centrum så var cirka 20 min tills nästa buss skulle komma så vi gick in och handlade en glass på konsum.
När vi sen kom ut med varsin glass i handen (och verkligen inte den minsta) såg vi att bussen var där så vi krängde i oss glassen. Visserligen skulle den inte gå förrän 10 min senare men ändå.
Busschauffören såg att vi stressade i oss glassen och började skratta åt oss. När vi sen går på bussen finns där karameller att ta och då säger busschauffören "ta en karamell, det är godare med glass". Så vi tar vars en och går in i bussen.
Hela bussresan sitter han sen och tittar bak på oss och när vi väl hoppar av vinkar Josefajn till honom och när han sen kör förbi oss tutar han och jag flyger en halv meter upp i luften. Alltid kul med glada busschaufförer, plus på det!

Nu ska jag ta tag i PM:et som ska vara inne på fredag om kärnkraft i Sverige.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?