Definition för bästavän?

2009



Hej på er,

long time noo se eller vad är det nu man brukar säga?

Det var riktigt längesen jag skrev här men det har varit galet mycket saker med skolan bland annat. Idag är det tredje advent och även 1 ½ vecka kvar till julafton.

Igår var jag hos Amanda på en supertrevlig lussevaka med massor och skratt. Träffade sen upp henne i stan för att åka skridskor men hon fegade ur så det blev jag och småbarnen som åkte... Efter det gick vi till espressohouse på lilla torg och värmde fötterna och fingrarna innan vi traskade runt lite i stan.

På vägen hem kom jag att tänka på en sak, vad är egentligen definitionen för en bästa vän? Är det något man kan söka upp på google eller wikipedia eller vad är det egentligen. Jag kom fram till att man har en egen definition för hur en bästavän ska vara.
Enligt mig ska man kunna ha kul med den men samtidigt kunna prata om allt mellan himmel och jord, även det som är mindre kul och självklart känna att man litar på den till 100 %. I början av gymnasiet var det precis så här jag kände med Carro, vi delade allt, humor, glädje sorg, you name it. Men sen hände något, jag vet inte vad och jag började ungås med Amanda och det kändes som att jag hade fått en bästa vän på nytt, precis som med Carro var det precis som vi hade känt varandra i hela livet även om det kanske bara va en vecka. Vi kan prata om allt och har alltid kul tillsammans och är läskigt lika varandra, några gånger har det hänt att vi bara behövt titta på varandra för att förstå och det är verkligen underbart.
Även om allt annat är skit vet jag att jag har Amanda där som jag alltid kan prata med och vara ärlig mot.

Men, sen kom den andra frågan, när man pratar om att man har en bästavän nänmer man bara en person, kan man bara ha en person som bästavän?
Jag tycker inte det, visst man har kanske alltid en man litar lite mer på eller umgås mer med men jag tycker inte det borde vara bara en bästavän för det, sålänge man har folk som man trivs med runtomkring sig som är ärliga och tycker om en så räcker det. Men som jag sa, jag och Amanda är som helan och halvan, utan Amanda känner jag mig halv och utan mig tror jag Amanda känner samma sak så för mig är det bara en bästavän som gäller och massa andra nära vänner runtomkring.


Livet skulle vara så mycket gråare utan dig.






Amanda

Jag älskar dig frida! hade aldrig varit hel utan dig! <3<3<3


frida

naew tack detsamma :D <3<3


Carro

Hej din fis! Nu drar vi igång på nytt! va riktigt kul idag i stan, kartongkvinnan;) Hoppas det blir fler dagar tillsammans med dig på lovet, har saknat våra stunder!<333


frida

Samma här :) <3







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?