Somartider

2015



Livet på sjukhuset rullar på och när denna vecka når sitt slut, efter att jag har spenderat helgens alla kvällar på sjukhuset har jag kommit halvvägs genom mitt sommarjobb. 

Även fast det är så satans tungt, patienter som behöver väldigt mycket hjälp, har ont, är ledsna och en och en annan gång råkar ut för en olyckor med diverse kroppsvätskor så har jag det bra. Kollegor som är lätta att prata med, som hjälps åt och så ett varierande schema där jag både hinner med sovmorgon och soliga kvällar. Hade tur som fått en ledig helg just när värmen kom till Skåne. Den tropiska hettan resulterade i 2 underbara dagar på stranden, cirka 6 dopp i det ISKALLA vattnet och härlig solsveda. Har länge förnekat min huds låga tolerans mot solen men i helgen var det dags att face the fact - jag är så nära ginger man kan komma utan att faktiskt vara det. 

Ledigheten avslutades med en tur till Ullared i söndags då jag bland annat införskaffade solskyddsfaktor 30, nu väntar jag på ytterligare en ledig dag när värmen är tillbaka.

Går för tillfället på övertid och borde ha sovit för ett tag sedan, men kvällar i uterummet medans regnet smattrar på taket prioriteras framför sömn av mig, och vad gör det när man bara har en tidig morgon kvar innan jag får vila ut en dag? Ingenting!

Hur majoriteten av sommarkvällarna spenderas, ett glas rosé och en bra bok.



















 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?