Dag 08 - Det här upprör mig

2010



Det finns två saker som jag blir riktigt upprörd över eller rent ut sagt arg över.

Det första är folk som inte kan stå för sina handlingar. Kanske att dem gjort något som ingen annan tycker var rätt och skyller därför över det på någon annan eller kommer med en bortförklaring varför det hände och varför personen agerade som den gjorde. Är det inte bättre att säga att man har gjort vad det nu kan vara och istället erkänna att det blev fel eller att man ångrar att man gjorde det? Det tycker jag i alla fall.
Att stå för sina handlingar är något fler personer borde göra oftare.

Det andra jag blir riktigt arg över är när folk blir utfrysta bara för att någon anser att dem inte duger. Kanske för att dem inte ser ut på sättet som man anser är rätt, eller för att man har delade meningar om något. Jag tycker verkligen att detta är riktigt elakt om man gör så här. Jag har många gånger varit på väg att göra det med människor för att jag har fått fel uppfattning om dem, just på grund av att jag inte känner dem. Men sen när jag väl börjat lära känna dem och skapat en egen uppfattning visar det alltid sig att personen är motsatsen till vad jag trodde.

Antingen är jag dålig på att bedöma människor utifrån första intrycket eller så ger jag dem bara en chans helt enkelt. Känner du att du har gjort samma sak? Fine, alla gör misstag, ge det ett nytt försök?









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?