Vår?

2009



Nu är det äntligen påsklov och vädert är underbart än så länge. Har inte hunnit skriva på ett tag på grund av slutprovet i matte b. Provet som var ungefär så svårt som jag trodde gick rent åt skogen. När jag satt där inne kändes det bra och att jag skulle kunna klara ett godkänt men efter provet när jag började prata med de andra så kändes det som att det bara gick neråt.
Man kan lugnt säga att lovet är välbehövt, koppla bort skolan och inte göra någonting (eller ja, inte så mycket).
Tänkte sammanfatta helgen lite:

Lördag: Började med att jag tog bussen in till Malmö och blev körd till dansen av en kompis, efter dansen åkte jag med mamma och pappa till Lund där vi kollade lite affärer och skulle köpa glass, men det sket sig, kön var enoorm. Efter en stund i Lund åkte vi istället till Nova där det var dags för vårshopping. Jag som hittade en underbar skinnjacka i fredags hade inte så mycket att kolla efter så jag försökte hjälpa Johanna att hitta vårskor. Vi gick in på Din Sko och jag hittade ett bar rutiga tygskor som hade passat perfekt nu till våren, men dem skulle hon såklart inte ha. Istället blev det mamma och jag som kom ut med vars ett par av de rutiga skorna. Inne på h&m gick jag och letade efter en jacka till Johanna men istället hittar jag bikini:n som jag har letet som en galning efter. Vid tretiden fick alla nog och vi körde därifrån.

Söndag: Jag hjälpte Johanna med att städa hennes rum och höja en hylla i hennes bokhylla så att hon kan sätta in mappar och liknande saker i den. Gjorde också lite påskpyssel och rastade kaninen i trädgården. Eftersom att mamma och pappa har fullt upp med att renovera vardagsrummet så fick jag städa undan löv i trädgården vilket var rätt skönt eftersom att man fick lite D-vitamin och frisk luft. På kvällen blev det lite tv:n och somnade i soffan vid halv 10, ja måste ha varit riktigt trött.

Idag blir det nog att ta en cykeltur till centrum och lämna tillbaka två böcker, pumpa cykeldäck och kanske till mormor och morfar för att hämta platåskor till dansuppvisningen, måste göra det i god tid så jag kan dansa utan att bryta benen.

Bilder på kläderna kommer nog lite senare idag...

Frida ♥







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?