Sommar?

2009



Äntligen var det helg igen och som jag har längtat!

Torsdag: Hade som sagt talet igår och det gick väl bättre än vad jag trodde. Var nervös så att jag skakade och det kändes som att rösten darrade men ingen annan verkade märka det så...
Efter skolan drog jag, Carro barro och Alexandra till triangeln för att kolla in kläder. Efter en stund åkte Alexandra hem och det var jag och Carro kvar. Vi bestämde oss för att ta en liten runda på gågatan och Hansa. Jag bestämde mig för att inte ge upp hoppet än om att hitta det svarta skärpet och vi började på Lindex. Där inne blev vi kvar en stund och vi yrade runt bland rea- varorna. Hittade en del men inget som kändes självklart att ha, så det slutade med att jag kom ut, två strumpor rikare och några tunna gummiband... Efter det gick vi runt och budgetshoppade vilket vi två är riktigt grymma på. Men efter en viss tid bland alla folk som precis som vi var ute på jakt efter något fint att ha på sig så blir man väldigt trött och vid halv sju bestämde vi oss för att ta bussen hem. Väl på bussen får Carro en oväntad skrattattack utan anledning enligt mig men efter att jag tittade bakåt så förtog jag varför. I sätet bakom mig satt en äldre tjej och sov med vidöppen mun. Tack för en trevlig dag <3

Fredag: Hade ingen lång dag, bara nationella från nio till tjugo över tio. När vi var klara där så hade jag och Carro planerat att ta en runda i stan och se om vi kunde fynda något mer idag. Efter att ha diskuterat en stund kom vi fram till att vi stanna och äter i skolan. När vi ska äta kommer vår skolchef och säger att vi inte får gå ut på grund av att det brinner i östra hamnen. Så där satt vi... Vid tolvtiden bestämde vi oss för åka och vi tog bussen till Värnhem. Om vi tyckte att det luktade hemskt ute vid oss på grund av branden så var det ingenting jämfört med hur det luktade vid Värnhem. Väl inne på Entrè gick vi runt och kollade lite kläder och provade en massa. Hittade en BH inne på Cubus och ett par svarta shorts från H&M. När vi hade gått och kollat i de flesta affärer satte vi oss ner och tog en glass och kollade på alla folk som gick förbi. Som vanligt när jag och Carro umgås så lyckas vi alltid klanta till det, eller ja jag rättare sagt. Idag blev det att spilla lite glass. Vid tretiden drog vi hem så att hon skulle hinna till sin tennis. jag däremot hoppade av på mobilia för att kolla sommarskor med pappa. Vi lyckades också hitta en vääldigt snygg kille på bussen.. right Carro barro?

Idag blev det dans som vanligt med en uppvärmning som väckte de magmuskler som jag inte har... Trodde att jag hade några men efter idag är det bevisat att det inte finns några. Efter dansen åkte vi och letade lite kläder. Hittade ett par efterlängtade chinos. På vägen hem fick pappa den lysande iden (enligt honom) att vi skulle gå på fotboll vilket jag dumt nog hakade på. Tänkte att det kunde va skönt att få en stund i solen men då tänkte jag inte på att det hade börjat blåsa och med ett par tunna strumpbyxor blev det ganska kallt efter ett tag. Höllviken vann iallafall med 2 - 0 mot IFK Malmö.

Nu ska jag fortsätta öva på Excel!









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?