Nybakad

2016



Hur det går när man har alldeles för mycket tid? Man gör absolut ingenting. Har nu i 2 veckors tid sedan examen tänkt skriva en sammanfattning om dagen osv. osv...HAH! det blev inget med det. Istället sitter jag hät med 2 veckors ledighet i ryggen och väntar in nya livet som börjar på måndag, mitt allra första jobb som nybakad sjuksköterska, svårt att greppa!
 
Hur som, examen alltså. Vilken grej! En dag som var så lång att det kändes som att den pågick i dagar, men så var det en del som skulle klämmas in också! Champagnefrukost, transport till Universitetsaulan, övning, ceremoni, tårta, restaurangbesök, förfest och slutligen utgång. Hade turen att umgås med världens bästa människor hela dagen och fick finaste presenterna från familjen och Sebbe. Jag kan inte ha varit mer nöjd med min dag än vad jag är!
 
Och sen då? ja mitt tempo har inte gått i många knop, ett lagom tempo och virrvar av tupplurar, kvällar med Sebbe, massa träningspass (?!?) och en kväll utöver det vanliga med Champagne och finfint firande inför framtiden. 2016 fortsätter att överraska och leverera, nya utmaningar och saker jag aldrig kunnat tänka mig. Men det ska nog bli bra till slut! Jag har även fått chansen att prova på att spela tennis och vilken succe det var! SUPERKUL. Så kul så att jag under gårdagens besök i Göteborg och därefter Gekås (Ullared) var tvungen att införskaffa ett eget racket. 
 
Eftersom jag inte direkt litar på mitt minne får de 2 senaste veckorna representeras i form  av bilder istället,
 
Examensmiddag på Grand, bättre avslut går inte att få!
 
Universitetsaulan
 
Jag och Amanda, hängt ihop sen dag 1 på utbildningen, skrivit uppsats tillsammans och nu - KOLLEGOR! Tänka sig! Även min fina brosch som representerar utbildningen i Lund!
Examensbukett och examenspresent(skorna)
 
Vi hade stått ut med varandra i ett halvår vilket firades med tapas och bio, toppenkväll!
 
Lund visade sin bästa sida
 
Och slutligen, det lyxiga jobbfirandet med champagne på en måndag. Nu är vi båda med jobb och snart vuxna (Sebbe får vänta ett halvår till)...
Nu år jag fulladdad och superpepp inför jobbstart, jag har längtat så efter att få börja på min drömavdelning på sjukhuset, på måndag händer det! Men innan dess en helg av födelsedagsfiranden och bio. Först ut är Norah som fyller år ikväll och bjuder till häng, bara massa bra!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?