Terminsstart

2015



Ja, det känns lite konstigt att tänka så, jag har ju varit igång med pluggandet sedan det nya året startade... Men det var höstterminen som sträckte sig tills i fredags, avslutades med tenta och gav mig en skolfri helg som tack. En helg som fylldes av många timmars jobb men som avslutades med bästa myset - systermys. Johanna följde med mig hem och kvällen slutade med att vi somnade framför en film med chips och dipp.
 
Gårdagen bjöd på träning, scones och mys hela dagen lång tills det var dags för henne att bege sig hemåt igen.Jag somnade nöjd och redo för ännu en termin.
 
Men idag alltså, näst sista terminen på sjukskötereska drar igång och jag är SÅ laddad!! 3 veckor av en kurs som är så tråkig att den till och med slår sömntabletters effekt och grupparbete med en grupp där jag och en medlem definitivt inte har samma tankar och ryker ihop jämt. Men som sagt, 3 veckor sen är det klart! Efter det blir det en kurs i Akutsjukvård som jag L-Ä-N-G-T-A-R efter. En kandidatuppsats senare och jag är framme vid sommarlov.
 
På tal om sommarlov börjar jag bli lite halvstressad gällande sommarjobb. Jag vet att ett jobb är ett jobb och det har jag på ICA men jag vill SÅÅÅÅ gärna ha ett jobb på någon avdelning på sjukhuset, Förlossningen/BB är en dröm men en kirurgiavdelning går det med, DET mina vänner hade gjort mig till världens lyckligaste person!
 
Nu ska jag njuta lite av snön som vräker ner innan jag beger mig mot skolan och upprop inför termin 5, fortfarande svårt att smälta!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?