Plus minus noll

2015



Jag har idag fått en ny kompis, vi kan kalla den Charlie, mest för att inte sätta ett kön på en satans förkylning. Min andra nya kompis (förkylning) för detta året som hittils bara pågått i 21 dagar. Har idag under den korta tiden jag träffat folk fått höra ett antal gånger att min tidigare nästintill obegripliga skånska nu med min förkylning är väldigt nära obegriplig vilket jag faktiskt kan förstå.
 
Har ett pyttelitet problem med mina mandlar förstår ni, eller det kanske ska kallas ett stort problem med tanke på mina mandlars enorma storlek de intagit sedan jag för cirka 1 år sedan fick halsfluss som läkarna på vårdcentralen missade. Jag som då var sjuksköterskestudent i termin 2 hade full koll på att halsfluss inte ger utslag på ett halsprov förrän tidigast 2 dagar, det hade tyvärr inte läkaren. Kort och gott låg jag en vecka med en hals så svullen att jag inte ens kunde dricka och knappt svälja ner min saliv utan penicillin för att "Frida har inte halsfluss" Fräscht med andra ord. Men guess what, Frida hade väldigt mycket halsfluss... Nu till poängen med det hela, svullnaden på mandlarna har inte gått tillbaka vilket innebär att varje gång jag blir det minsta förkyld täpps halsen till totalt --> min röst får en väldigt grötig ton och orden som kommer ur min mun låter som mummel.
 
Och slutligen problemet, jag är skitskraj för att opereras. Japp snart färdiga sjuksköterskan är livrädd för att själv hamna på bordet i operationssalen sövd och helt väck. Detta gör alltså att jag istället härdar ut och lever vidare med mina gigantiska mandlar istället för att söka hjälp. Och ja, jag inser väl att det så småningom kommer krisa och leda till att jag tar tag i problemet. Men tills dess är det jag och mina mandlar tillsammans mot förkylningar!
 
Utöver min nya kompis har jag fått väldigt roliga besked och om allt går vägen har jag på helt egen hand sett till att min sommar förhoppningsvis kommer bli VÄLDIGT BRA!! Det är ju aldrig bra att ta ut saker i förskott men en liten hint kan vara att det har med min utbildning att göra!
 
Nu ska jag fortsätta snörvla vidare och förhoppningsvis vakna upp piggare och bättre imorgon, jag vill ju komma igång med träningen igen!!
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?