Oskrivet blad

2015



Tiden rusar förbi i samma takt och utan att hunnit blinka sitter jag tillbaka i mitt korridorrum och både jul och nyår har flugit förbi! Trots att jag haft många skoluppgifter att göra över julen kombinerat med lite jobb har jag ändå hunnit med att vila upp mig och förbereda mig för min näst sista termin på sjuksköterska!
 
Imorgon drar det igång igen, grupparbete med förberedelse inför ett seminarie står på schemat men innan dess tänkte jag berätta lite om min jul och nyår.
 
Julafton spenderade jag med familj och kusiner hos mormor och morfar med stora mängder mat, gröt, godis och allt annat som hör julen till. När maten var uppäten var det dags för julklappsutdelning och finare julklappar kunde jag inte önska mig, ska försöka komma ihåg att göra ett inlägg med lite bilder på alll fint jag fick! Tills dess jag kan berätta att jag fick en klocka jag längtat efter i en evighet, ett par grymma hörlurar och en sminkväska så stor att jag inte vet hur jag någonsin ska kunna fylla den!
 
På nyår var det äntligen dags för mig att gå på bal igen och i min sprillans nya klänning kunde jag inte vara mer redo. Bubbel, 3-rättersmiddag, fyrverkerier och sedan dans hela natten lång med ett underbart sällskap. Var lite nojjig över att jag knappt skulle känna någon men jag hade turen att hamna bredvid ett så roligt gäng killar så det var inga problem där inte!
 
Och det var väl det, dagarna efter nyår kan jag väl inte påstå är något att hurra över, spenderat dagarna i sängen, ätit i sängen, pluggat i sängen och sovit i sängen. Inte många knop med andra ord. Igår bar det däremot av till Malmö och IKEA. Nu med rekordkort tid kvar av studierna har jag äntligen fått en ordentlig skrivbordsstol i julklapp (inte alls lagom sent). Men, så klart var stolen jag skulle ha slut och jag håller tummarna för att den kommer in imorgon så att den är redo i mitt rum tills intensivpluggandet tar vi. Riktigt hemsk är den egentligen till uteseendet, men var hittar man fina skrivbordsstolar? inte vet jag i alla fall...
 
Nåja, det var väl det, nu ska jag återgå till studierna innan jag stänger ner för kvällen och hoppas på att min fina vän äntligen återvänt till Lund lagom tills dess!
 
En snabb bild från nyårsbalen innan det bar iväg på festligheter!
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?