Lyxfällan?

2015



Åhhh jag är alltid så hopplös på saker som rör ekonomi och pengar. Speciellt det här med sparande, vilket visserligen kanske inte riktigt existerar i en students liv. 

Ofta när jag hittar något jag vill ha så vill jag ha det NUUU, jag blir totalförälskad och försöker tänka ut alla möjliga sätt för mig att se till att jag har råd. Men då studentplånboken väldigt sällan tillåter, speciellt nu i Januari får jag helt enkelt nöja mig med att sitta och drömma mig iväg över saker jag önskar jag kan köpa.
 
Däremot så kom jag under julen fram till en bra metod jag ska försöka prova på. För första gången i mitt liv har jag satt mig ner och gjort en budget, sjukt myckete vuxenpoäng på det(?!). Om jag följer budgeten och mina planer med att jobba 3 gånger i månaden kommer det leda till att jag faktiskt, tro det eller ej kommer ha lite pengar över varje månad OCH klara mig igenom sista året som student utan att ta mer studielån än vad jag redan sitter inne på (en väldigt liten summa). Och om detta mirakel inträffar så har jag ju faktiskt även råd att unna mig de saker jag skrivit upp på listan, ibland kanske en småsak och ibland förhoppningsvis en av de dyrare sakerna. Frågar ni Blondinbella är detta säkert inte hållbart för att man måste spara men kanske något som skulle kunna funka för mig. Jag kommer ju faktiskt också att spara, bara inte allt ;)
 
Sååå, här är listan för tillfället. Stora och små saker jag suktar efter, Vissa saker lär ta flera år innan jag kommer kunna köpa, andra kanske redan i slutet på månaden. Men det är väl kanske det som är bra också, att inte bara sikta högt?
 
- Timberlandskor, senaste förälskelsen. Dock återstår det att se hur länge till de kommer suktas över. Hinner jag köpa eller hinner jag tröttna?
- AppleTV, SLADDAR GÖR MIG GALEN. Och ännu värre, att man inte kan koppla in en HDMI-kabel i en apple-dator utan att köpa en adaptor för cirka 300?! Tack men nej, hejdå till sladdar och hej till appleTV om förhoppnignsvis inte allt för länge!
- Våriga kuddar från H&M, har hittat ett par ljusrosa och definitivt vårfina kuddar som jag trånar efter för tillfället. 100 kronor är dock inget jag har över nu, så det får vänta tills månaden är slut så får vi se då!
- Boomerangjacka, japp jag har blivit en sån, men för en frusen människa som mig (fryser till och med i min everestdunjacka) så ser denna ut att vara en DRÖM!
- Michael Kors väska, bloggade om den för ett tag sedan och sen dess finns den i mina tankar konstant! Okej nu överdrev jag. men den hade gärna fått flytta in hos mig, kanske examenspresent till sig själv?
 
Och så lite motivationsbilder på det!
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?