Bananmuffins

2011



Hej igen!

Fick ett otroligt sug efter att baka något gott och efter en bra stunds letande på google hittade jag ett recept på bananmuffins som jag bara var tvungen att prova!

Frågar ni mig blev dem faktiskt helt okej,

Vill ni också prova så har ni receptet här, dock utan bild eftersom jag helt enkelt var för lat för att fota hehe!

500 g mogna bananer (ca 3-4 stycken)
3 st ägg
3 dl socker
50 g smör
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat (1 tsk bikarkonat = 2 tsk bakpulver)
2 tsk bakpulver (4 om du inte har bikarbonat hemma)

1. Sätt ugnen på 200° och mosa bananerna.
2. Smält smör
3.Vispa ägg och socker pösigt.
4. Blanda de torra ingredienserna med varandra.
5. Fyll smeten i valfria muffinsformar och grädda i cirka 12-15 minuter.

För att piffa upp dem kan man även antingen garnera med smält choklad eller stoppa i små chokladbitar innan man sätter i dem i ugnen. Jag stoppade också i små bitar marshmallows vilket är ett tips!

LYCKA TILL!









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?