Shopping

2010



Snön vräker ner utanför mitt fönster och jag är glad, inte glad för något särskilt egentligen, bara så glad att jag sitter och ler åt mig själv med ett ganska fånigt smajl för att tandställningen inte ska börja göra ont igen, men ändå det där härliga smajlet för mig själv, på mitt sätt, i mitt rum, i mitt rum som ser ut som för tillfället ser ut som min garderob har exploderat och blandats med skolpapper och böcker men det gör inget. Det är fortfarande mitt rum och på det sättet jag vill ha det.

Ett kliniskt städat rum är ja, helt okej men ett rum lite halv rörigt och typ insuttit är bäst, precis som ens favorit mjukisbyxor innan man inser att dem borde åka i tvätten och sen blir stela igen, eller som soffan när man suttit där en hel kväll och nästan börjat växa fast.

Skolan idag var väl ingen höjdare direkt men med alla vänner som bryr sig hjälper verkligen till. Vår skolchef slutade även idag vilket såklart är tråkigt men inget man kan göra något åt.

Efter skolan åkte jag in till stan och mötte upp min syster för att ta en shoppingrunda. Började inte så bra med en enorm huvudvärk men den bestämde jag mig för att skita i och njuta av en eftermiddag med min syster. På hm hittade jag en superfin BH och två helt vanliga tröjor. Sen cruisade vi vidare in på Åhlens där jag handlade lite skolsaker för mitt stipendium. Efter det kände vi att det var dags för en paus så vi satte oss ner på espressohouse innan vi fortsatter vår tur.

Efter cirka 3 timmar i stan var både jag och Johanna helt slut och jag hade lyckats hitta en överfin prylsak på Lagerhaus och ett armband...hann även med att bli träffad mitt på ena skinkan av en sonöboll som någon kille kastade...lite komiskt ändå, främmande folk kastar snöbollar.

Nu ska jag joina resten av familjen framför tv:n och skrämma bort min huvudvärk... mamma och pappa har något fuffens för sig och jag har mina aningar...kan bli spännande.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?