Kachingching

2010



Precis som en blixt från klar himmel slog det mig vad jag skulle vilja jobba med i framtiden. När jag skulle välja gymnasium funderade jag väldigt mycket på att gå en hantverkslinje och bli florist, textildesigner, makeupartist, eller frisör men efter att ha funderat och funderat och funderat kom jag fram till att jag inte alls kände mig mogen för att redan bestämma hur min framtid skulle se ut och vad jag exakt ville bli, därför bestämde jag mig för att välja en teortisk och bred linje där jag har många valmöjligheter efter studenten och tid att tänka ut vad jag egentligen vill.

Jag valde därför att läsa natur, den bredaste linjen inom gymnasiet eftersom man kan bli i princip vadsomhelst efter 3 år som "naturare". Visst, att gå natur kräver en del av en, det räcker inte att bara va där och klara sig helskinnad därifrån av det, du måste såklart vara aktiv och seriös men för mig är det en självklarhet att ta skolan på allvar, hela din framtid bygger på din utbildning. Visst, jag är ingen stjärnelev som kommer få maxbetyget 20,0 men vad gör det? Jag kämpar och gör mitt bästa och enligt mig är det tillräckligt bra.

Nu till det jag skulle komma till, innan har jag bytat mellan olika yrken hela tiden och om man hade kunnat bli många olika yrken och jobba med dem samtidigt hade jag garanterat varit en av dem. MEN! för någon dag sen fick jag en ide, arkitekt är ett yrke som verkar spännande, med nya utmaningar och framförallt, hela tiden nya saker, visst, du gör ritningar varje dag, men det blir ändå aldrig samma projekt du har hela ditt liv tills du pensioneras (sålänge du inte tänker bygga något i stil med kyrkan som fortfarande inte är kar i Barcelona).

Ja, det är vad jag ska sikta på, arkitekt.



Bildkälla







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?