Dag 10 - Detta ångar jag

2010



Jag ångrar en gång när jag träffade en person som jag verkligen kände att: wow, nu mår jag som bäst. Varje morgon var personen det första jag kom och tänka på och det sista varje kväll. Jag kunde inte få den ur mina tankar.

Men det var en sommar och inte hemma och precis som på alla semesterställen så förflyttar folk sig. Jag gick länge och grubblade på hur jag skulle få ännu bättre kontakt än dem få ord vi hade sagt till varandra. Jag ville fråga och få reda på allt om dig, även allt tråkigt som man egentligen aldrig berättar, men jag visste inte hur det skulle gå till. Jag var för blyg.

Sen kom den dagen då även personen skulle åka hemåt och jag har nästan aldrig kännt mig så tom, ledsen och arg på mig själv som då. Varför hade jag inte sagt något mer? Han försökte prata mer med mig men jag var för feg. Varför tog jag inte bara steget och gjorde allt jag så gärna ville göra?

Jag har nu i efterhand tänkt på det, många gånger. Och visst, det hade kanske inte gjort någon skillnad, vi håller fortfarande kontakten men ändå.`Att veta att man kunde gjort något mer är det jag ångrar.

Att aldrig våga ta chansen och verkligen go for it, när man vet att man aldrig mer kommer träffa personen. Det är vad jag ångrar nu och kommer fortsätta göra ett bra tag.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?