Som hämtat ur en mardröm

2009



Sorry för den dåliga uppdateringen. Tänkte skriva om midsommar igår men jag tappade helt lusten efter att jag fått reda på att en kompis hus brunnit ner helt.
Man tycker så otroligt synd om de folken som utsätts för dessa och verkligen förlorar allt. Visst, det är inte första gången ett hus brinner ner men när det är en person som man känner så känns det extra jobbigt. Detta är inte ens något man skulle önska att ens värsta fiende skulle utsättas för.

Samma sak var det med en annan kompis i grundskolan. Hon åkte ner med sin familj för att fira jul i Khao Lak. Jag var superavundsjuk och tyckte att det var jättefuskigt eftersom att jag hade gjort samma sak förra julen. Jag kommer precis ihåg några dagar innan hon skulle åka att hon frågade mig vilket jag hade valt, fira jul i Thailand och inte få julklappar eller fira hemma och ha det som vanligt. Jag sa vad jag hade gjort, nämligen att åka till Thailand. Den 26 december när hon var där nere kom flodvågen. Jag kommer ihåg att jag va med min granne den 27:e och tittade på tv när vi såg vad som hade hänt där nere. Plötsligt slog det oss att vår klasskompis var i just Khao Lak som hade drabbats väldigt hårt och vi ringde till hennes bästa kompis för att kolla så att hon var ok. Jag glömmer aldrig hur lättad jag blev när hon sa att hon levde och mådde bra. Lättnaden försvann dock väldigt snabbt, hon berättade också att hennes pappa var försvunnen. Josefine som satt bredvid mig trodde förstås att jag skojade och tog inte det så seRiöst men tillslut förstod även hon att det var allvar.

I sånna här situationer känner man att man verkligen vill hjälpa till men det är inte alltid så lätt, när man inte kan hjälpa till så känner man sig så otroligt hjälplös och precis som att man väntar på att vakna upp ur drömmen. Jag själv känner mig väldigt tom men kan inte ens tänka mig in i hur dem har det, hur dem mår eller hur dem känner sig.

Midsommar berättar jag om en annan dag, det får vänta...







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?