Götet

2009



Äntligen är orienteringen över.
Dagen började med att vi tog 142an från Södervärn ut till Bokskogen där vi sedan fick en karta med fyra stycken punkter utpekade. Problemet med detta var att vi inte fick en kompass så det slutade med att vi yrade runt i skogen och tryckte rätt mönster i pappret med ett örhänge...
När vi väl hittade tillbaka fick vi lite dricka och korv om vi ville ha det. Efter den så kallade lunchen bestämde jag och Amanda oss för att åka hem så vi började gå mot bussen som det visade sig vara ungefär 2 km till. Jag är glad att jag tog ordentliga idrottsskor... Jag kom också fram till att det inte är riktigt min stil att gå i skogen så när jag flyttar hemifrån ska jag dra mig in mot stan.

Just det tänkte berätta om igår också. Vid sjutiden åkte vi mot Göteborg och lite innan 10 var vi framme. Pappa skulle ha ett möte så jag följde med och tänkte shoppa på Nordstan. Jag var vid Nordstan lite innan dem öppnade så jag började leta upp affärer som verkade bra. När affärerna väl öppnade fick jag äntligen gå in i min kära Rut m.fl. Jag hittade så mycket fint men kände att min plånbock inte tyckte det var lika fint. Det blev iallafall en grå tröja med ett tryck. Efter det gick jag vidare till lite olika affärer och sen upp mot Kompassen tills jag kom på att jag kanske borde äta något. Efter min snabba lunch fortsatte jag att spana efter kläder och annat roligt. När jag hade gått igenom alla(tror jag) affärerna på Nordstan som jag ville in i så bstämde jag mig att gå upp mot Kompassen igen och kanske lite längre. Det slutade med att jag hamnade på Avenyn bland en massa glada studenter på studentflak, det hade varit roligt om det hade varit jag som stog på det flaket och skrek men tyvärr får jag vänta i 2 år till... När pappas möte var slut åkte vi till lite andra affärer och sen inom Ullared där vi köpte bland annat shampoo och annat trevligt.
Snacka om att mina ben var helt slut efter denna dagen.

Idag börjar också mitt sommarlov. Det enda som är kvar är att lämna tillbaka mina böcker och få alla betygen plus skolavslutningen, superskönt.

Nu ska jag ta och kolla lite på tv tror jag, håll i hatten!









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?