Makramé

2009



När jag var i Thailand hittade jag en massa fina armband som var flätade med makramé. Självklart kunde jag inte köpa hem alla som jag tyckte var fina, istället kom jag på att man kan göra egna. Igår letade jag upp en vägledning på Panduro hobbys hemsida och började. Det första armbandet fick jag för lite tråd till så lillasyster fick det. Det andra armbandet jag gjorde blev däremot lagom men eftersom att jag redan äger ett x antal sånna armband som jag inte har använt än så fick mamma det. Jag blev nöjd med dem förutom slutet.som blev lite klumpigt med massa knutar. Men nu när jag tittade igenom beskrivningen hittade jag en annan lösning på hur man kan fästa så jag tänkte jag skulle ta och prova det idag.

Är du också sugen på att göra makramearmband klicka in HÄR



exempel på makramé (klicka för större bild).









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?