Köpingsvik

2009



Har nu kommit hem efter en veckas tältning på underbara Öland. Visserligen är jag inget big fan av just tält men det var helt okej ändå. När dem flesta tänker på tält så är det väl liggunderlag och sovsäck som hör ihop bäst men varför nöja sig med det?  I vårt tält hade vi sköna luftmadrasser, värme, matrum, kyl och värme. Så egentligen var det mer som ett hus gjort av tyg.

Tänkte berätta lite kort om veckan, dock inte lika långt som det om Göteborg.

Vi kom till Öland i tisdags och i onsdags kom även några familjekompisar upp. Har inte gjort särskilt mycket denna veckan. Några dagar åkte vi in till Borgholm och kollade lite affärer. Hittade en superfin väska. På dagarna gjorde vi inte så mycket mer än att ta det lugnt och ligga vid tältet och läsa. Förutom en dag då vi åkte på en utflykt och kollade in lite väderkvarnar/möllor och annat trevligt. Två kvällar spelade vi minigolf, vilket för mig inte gick särskilt bra. Eller ja, första kvällen gik helt okej men andra, hah den gik åt skogen. Men vi skyller på banorna, dem var inte bra. På lördagen åkte dem hem igen så då var det bara vi kvar. Blev att spela många omgångar Skip-bo (kortspel) och ordjakten eller vad det nu heter.Visst ja, vi åkte också in till Kalmar två dagar. Den ena dagen kollade vi lite i affärer. Jag hittade två par byxor från Vero Moda och min efterlängtade New Moon. Eftersom att jag av någon konstig anledning alltid ska göra det svårt för mig så läser jag Twilight serien på Engelska. Och tro mig LÄS DEM PÅ ENGELSKA!! de är så sjukt mycket bättre. Andra gången vi åkte in till Kalmar tittade vi på Kalmar slott. Den guiden vi fick, hjälp. Jag tror seriöst att hon har varit ordningsvakt eller någon sånt innan, hennes röst var helt stel och hon P-R-A-TA-D-E V-Ä-L-D-I-G-T T-Y-D-L-I-G-T.
Egentligen skulle vi åkt hem i Måndags men vi hade det så bra så vi stannade en dag till. Igår på vägen hem körde vi in om Kosta där det fanns en superfin Outlet. När jag hörde att vi skulle dit tänkte jag åh jippi en outlet med bara glas. Men oj så fel jag hade. Där fanns kläder, böcker och smyckesoutletar.  Jag gjorde dagens eller nej kanske tillochmed årets fynd med ett par jeans jag hittade för 20 kronor. Ja ni såg rätt, TJUGO KRONOR för ett par Levisjeans. På vägen hem fastnade vi också bakom världens drygaste bilförare i Höör. Det var nästan så att hon inte kom uppför en backe.

Ojdå, det blev ganska långt ändå...

Nej nu måste jag gå och packa upp så att man kan få lite kläder att ha på sig, toodels!









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?